Start
 » 
Vogelsoorten van buiten Nederland
 » 
Kolibrie of nie ...
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Kolibrie of nie ...
Lucienne
19 juni 2006 om 16:11

Gast
Op de avond van 18 juni jl. zo rond de klok van 21.30 uur zag ik iets dat leek op óf een groot insect óf een kolibrie. De vleugeltjes kon ik niet ziet, die werden pas zichtbaar op de foto. Hij bleef steeds voor een bloem hangen en verwisselde met korte, snelle bewegingen van bloem.

Wie komt dit bekend voor:
http://www.mijnalbum.nl/Album=WJMHLBIT
Ik heb de originele foto's er op gezet én de foto's verhelderd.
Als bijlage doe ik hier een verhelderde deelvergroting.

Ik ben reuze benieuwd naar de reacties!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Henk A
19 juni 2006 om 16:18

Lid
Ik zou het op een (grote) libelle houden, of anders een vlinder. Kolibries komen in Nederland niet voor. Voor zover ik weet worden ze ook niet veel in gevangenschap gehouden, de kans op een ontsnapt exemplaar lijkt me dus klein. De bloemen waarbij de kolibrie/libelle/vlinder/iets anders zich bevond lijken me geen bloemen waar de kolibrie nectar uit kan halen.

Lucienne
19 juni 2006 om 16:29

Gast
Even voor de goede orde... ik ben me er van bewust dat de kolibrie niet in Nederland voorkomt. Maar dat kom de halsbandparkiet ook niet en toch worden we zo onderhand overspoeld door deze vogel.

Verder, Blijdorp is nogal ver weg. Maar kolibries worden wel degelijk in gevangenschap gehouden. Ik dacht in Blijdorp maar het kan ook de Vlindertuin bij het Noorder dierenpark zijn. Toch zou het zo maar kunnen dat er ook elders kolibries in gevangenschap worden gehouden. Alleen... hoelang houden ze het vol in de vrije natuur als ze ontsnappen...

Henk A
19 juni 2006 om 16:35

Lid

jeanette
19 juni 2006 om 16:40

Lid
Volgens mij is het de kolibrievlinder die u op de kiek hebt gezet. Ook mooi hoor!

Henk A
19 juni 2006 om 16:45

Lid
Ik heb even gegoogled, en sluit me bij jeanette aan. Ik denk nu zelfs dat ik deze vlinder zelf een keer heb gezien, niet bij bloemen, maar op een schuurdeur, in de schemering. Hoewel geen kolibrie toch een mooie waarneming.

Lucienne
19 juni 2006 om 17:29

Gast
Ja, dat is het duidelijk! Een kolibrievlinder! Jee, ik wist niet eens dat zoiets als een kolibrievlinder bestond! Heel leuk!
Hartelijk dank voor het meekijken, ik ben er harstikke blij mee.

jeanette
19 juni 2006 om 17:45

Lid
Ja, vogels kijken is leuk, maar je doet jezelf tekort als je niet naar alle
andere aspecten in de natuur kijkt. Want alles heet nu eenmaal met alles te maken. Veel kijkplezier!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.