Start
 » 
Vogelsoorten van buiten Nederland
 » 
welke vogel?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker welke vogel?
ditijda
24 september 2006 om 16:57

Lid
Deze vogel heb ik gefotografeerd in Frankrijk.
wie weet welke vogel dit is.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
3
4
Pieter
24 september 2006 om 17:15

Lid
Eerste gedachte is een zwarte ooievaar, maar dan wel een met (te) veel wit op de rug. Weet iemand of dit verenkleed vaker bij de zwarte ooievaar voor komt? Misschien ook een hybride gewone ooievaar x zwarte ooievaar? Een zadelbekooievaar is het ook niet.

bob
24 september 2006 om 22:35

Lid
Dit lijkt me een ooievaar.
Op de foto lijkt de hals wat grijs.
Bij de zwarte ooievaar zoals op deze site getoond zijn de ogen opvallend rood, en is het bovenlijf helemaal zwart. Dat is bij getoonde vogel niet echt het geval.
Het lijkt verder dat minstens een poot geringd is.

Spiff
24 september 2006 om 23:00

Lid
Het verenkleed is inderdaad dat van de (gewone) ooievaar, op de hals en de kop na. Ik heb in elk geval nog nooit een ooievaar met zo'n donkere hals gezien en ook nog nooit gehoord over zo'n exemplaar. Vuil lijkt het me ook niet, want de snavel is wel mooi rood. Ook voor een schaduw vindt ik de kleur te donker, terwijl de snavel wel weer licht is. Ik ben wel benieuwd wat andere bezoekers hier over te zeggen hebben.

Alwin
11 november 2006 om 18:28

Gast
Zeker een Zwarte Ooievaar omdat die aleen een zwarte kop nodig heeft om er een te zijn.

maarten
12 november 2006 om 12:40

Lid
misschien een hybride tussen ooievaar en zwarte oievaar....

Jean
12 november 2006 om 13:39

Gast
Ik heb op internet uitgebreid gezocht op ooievaarssoorten. Er zijn een aanzienlijk aantal soorten die in Afrika leven en soms uitwijken naar zuid-Europa, waaronder Frankrijk. Er zitten soorten bij die sterk lijken op deze vogel, maar de juiste heb ik niet kunnen ontdekken.

hansie
13 november 2006 om 21:44

Lid
Die rare stichting op de Veluwe, Pantera, die kan dat ook zo goed: dum di dum... wat rotzooien met afbeeldingen... videootje maken met MovieMaker... dan het volk via de media laten denken dat ergens een gemene panter rondsluipt die jou wil grijpen met zijn vlijmscherpe klauwen, en ten slotte de kosten opstrijken nadat je met je camper en je schepnet 'no result' hebt gerapporteerd. Natuurlijk lukt dat, want denk je soms dat de burgemeester van Pijnacker verstand van panters heeft?

Als deze ooievaar bij je langskomt, dan wordt het geen goed kind.

freija
19 november 2006 om 00:15

Lid
ik denk dat dit gewoon een ooievaar is een zwarte heb ik ook wel eens gezien in duitsland en dit is gewoon een ooievaar

freya
19 november 2006 om 21:28

Lid
ik denk een ooievaar alhoewel de kop grijs is bij deze doe ik een foto die ik gemaakt heb van een ooievaar in een natuurpark bij Lelystad.

gast
20 november 2006 om 19:54

Lid
Dit lijkt wel een plak en knip foto

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
3
4