Start
 » 
Opmerkingen
 » 
Nieuwe lay-out vogelvisie.nl
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Nieuwe lay-out vogelvisie.nl
Marco
4 oktober 2006 om 22:13

Beheerder
Een tijd geleden maakte iemand tegen mij de opmerking dat de kleuren van vogelvisie.nl een droevige indruk maken. Nu ben ik in een verloren uurtje wat dingen gaan proberen met heldere kleuren. Het resultaat is hier te zien. Ik ben er echter nog niet uit of ik deze lay-out door moet voeren. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de bezoekers van vogelvisie.nl van deze kleuren vinden en vooral of het een verbetering is ten opzichte van de huidige situatie.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
3
bob
4 oktober 2006 om 23:01

Lid
Zelf houd ik wel van groen, misschien doordat het neutraal is.
(Smaak speelt een rol als het over kleur en helderheid gaat.)
En ook de helderheid en kleur van het "bestaande" vogelvisie.nl is rustig en neutraal.
Een prettige en passende achtergrond voor een onderwerp dat over natuur gaat. Nu zijn veel vogels niet groen maar misschien past groen wel bij natuur waarvan vogels deel uitmaken.

Als er dan toch layout verbeteringen mogelijk zijn dan zijn het misschien niet in de eerste plaats die van de achtergrond - de kleuren van de site - , maar die waarover de site gaat - de vogels - die wat voor kleuren ze ook hebben bij uitstek zo mooi en zo sprekend in kleur helder getoond kunnen worden.

jeanette
5 oktober 2006 om 12:59

Lid
Een kleurtje vind ik wel beter,maar deze kleur groen vind ik niet zo mooi en ook de combinatie met de lichtgrijze achtergrond zou beter kunnen.Die zou dan misschien in een lichtere kleur groen kunnen krijgen die goed harmonieert met de kleur groen van de vogellijst.

Marco
5 oktober 2006 om 13:34

Beheerder
Jeanette, heb je het over de huidige of over de 'nieuwe' lay-out?

Bob, kun je het laatste misschien toelichten?

jeanette
5 oktober 2006 om 14:07

Lid
Zoals je het hierboven met dat nieuwe groen hebt ingekleurd, dat bedoelde ik. Lijkt me dat dat de ''nieuwe'' is.

bob
5 oktober 2006 om 22:24

Lid
Misschien kan de tekst vogelvisie linksboven - nu wat zwart en onopvallend - desnoods met een opvallende felle (geel?) kleur meer in t oog springen. Of de vogel bij die letters linksboven. Zodat de site vogelvisie.nl herkenbaarder wordt en voor t oog levendiger ?
Een ding aan vogelvisie.nl dat ik jammer vind is dat bij een aantal gepresenteerde vogels geen foto is / kan zijn. Door de eerder besproken copyright kwestie. Begrijpelijk, maar toch jammer.
Of misschien vanuit het menu boven wat fotopagina's tonen. In t forum staan vaak mooie, leuke en interessante foto's. Geldt daar ook copyright voor ? Of soorten vogels bv kraaiachtigen met foto's verzameld in een pagina. Of foto / vogel van de maand - geillustreerd of met tekst ? De braamsluiper zoals die actueel is in het forum. Of de levensverwachting formules zoals je die zelf brengt.
Noem maar wat geks ... maar als t me toch gevraagd wordt ... .

Marco
5 oktober 2006 om 22:43

Beheerder
Dit zijn wel de opmerkingen en ideeen waar ik wat mee kan. De foto's die door bezoekers op het forum worden geplaatst vallen ook onder het auteursrecht. Ik ben al een tijdje bezig met een update van de site, en er komen in elk geval wat nieuwe foto's aan. Het grote nadeel van een 'vogel van de maand' is het feit dat er dan ook iedere maand een nieuwe vogel of artikel moet zijn, wat zou betekenen dat ik wat frequenter met de website bezig moet gaan dan nu het geval is. Toch lijkt het me wel leuk om zo nu en dan een vogel of onderwerp wetenschappelijk wat verder uit te diepen. Ik vraag me echter wel af wat het animo is voor zulke wetenschappelijke artikelen.

Wat de nieuwe lay-out betreft ben ik er nog niet uit of ik hier verder mee ga. De bovenste balk vind ik in de nieuwe lay-out wel aardig, ook wat de kleur betreft. Misschien toch iets te helder? De balk links kan er ook wel mee door, maar aan de rest (het variabele gedeelte) zal nog het een en ander moeten gebeuren. Ik wil eigenlijk niet te veel van het felle groen hebben omdat niet de overhand moet krijgen. Een alternatief is om de huidige kleuren iets helderder te maken. Ik denk er nog even over na, reacties blijven welkom.

juul
6 oktober 2006 om 20:50

Gast
ik vind het een frissere duidelijkere kleur hebben

Marco
7 oktober 2006 om 19:57

Beheerder
Nu een iets minder felle variant, met duidelijker logo en een lichtgroene in plaats van lichtgrijze achtergrond. Benieuwd wat jullie hiervan vinden.

jeanette
7 oktober 2006 om 20:28

Lid
Dit ziet er best goed en vriendelijk uit, Marco!

bob
7 oktober 2006 om 20:30

Lid
Menu en kop vind ik de beste van de drie (bestaande pagina, eerste screenshot, en deze nieuwe screenshot).
Opvallender paginatitel is duidelijk beter.
De zwarte vogel met lichte zweem eromheen vind ik erg goed.
De vogelpagina zelf is t nog niet helemaal met die opvallende groene balken, en grote vette letters. Misschien past in deze nieuwe mooiere en opvallender omlijsting een minder opvallend uiterlijk als de oude vogelpagina beter; die mooie vogelfoto erbij doet t m dan ?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
3