Start
 » 
Vogelsoorten van buiten Nederland
 » 
koolmeesje vliegt tegen het raam
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker koolmeesje vliegt tegen het raam
clarina1
13 april 2007 om 07:45

Gast
Er vliegt bij ons al ruim 3 weken een koolmeesje rond het huis. Hij probeert bij elk raam naar binnen te komen. In het begin vond ik het wel zielig maar nu word ik er eigenlijk een beetje gek van. Wie weet waarom dit vogeltje dat doet en wat kan ik hier aan doen? De gordijnen dichtdoen helpt niet. Ook kloppen op het raam niet of er voor gaan staan.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
jeanette
13 april 2007 om 08:24

Lid
De koolmees ziet in de weerkaatsing van het glas zijn spiegelbeeld en vooral in deze periode dulden ze geen indringers in hun territorium. Ze proberen de binnendringer( lees: hun eigen spiegelbeeld) te verjagen. Dit heet een spiegelgevecht.
Het beste kunt u op de buitenkant van het raam plastic folie plakken zodat u er wel doorheen kunt kijken, maar de vogel geen last meer heeft van het spiegelen.

clarina1
13 april 2007 om 12:56

Gast
Dank je voor de toelichting. Er is me wel het een en ander duidelijk maar aangezien het vogeltje het bij
alle ramen doet, is het niet mogelijk om alles met folie te beplakken. We kunnen wel een paar ramen proberen.

qwerty
13 april 2007 om 14:09

Lid
Over een tijdje zal de vogel zich wel rustiger houden, als het belang om een territorium te verdedigen minder is geworden.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.