Start
 » 
Overig
 » 
klein waterhoen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker klein waterhoen
karel
11 september 2011 om 18:49

Lid
ik wilde toch even iets neerzetten over het na de druk op enter wat resulteerde in de melding van een klein waterhoen.
onvoorstelbaar wat zoiets te weeg kan brengen zeg jeetje,ik kwam vanmorgen bij kijkscherm kiekendief en wist niet wat ik zag zeg.
(komt me bekend voor zolangzamerhand)wat een mensen daar en allemaal voor dat kleine vogeltje en door de druk op de enterknop.
het is een komen en gaan geweest de hele dag ,echt heel leuk dat zo veel aardige mensen het vogeltje hebben kunnen zien.
een kleine dissonant vondt ik wel(ik vermeld dit alleen ter lering ) dat er weer eens mensen het nodig vonden om de boel naast het kijkscherm te vertrappen en haast bovenop te gaan staan(het kijkscherm zit eigenlijk half in een soort wal)de vogel zich na zo n beetje na half elf niet meer heeft laten zien.
erg jammer ,ik weet natuurlijk niet of die mensen er echt debet aan zijn of dat de vogel is gaan rusten maar velen zijn dus voor niets gekomen helaas .
wel velen hebben de vogel wel gezien en de blijdschap daarom was alom en ik vondt het prachtig om te zien echt waar .
ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst de neiging had de vondst niet te melden vanwege de verstoring door niet nadenkende mensen ,maar dan had ik velen de mogelijkheid onthouden dit prachtige diertje te bekijken.
en nu ben ik toch blij dat ik het wel gedaan heb ,deze zondag was zeker net zo geweldig als de dag dat ik de vogel ontdekte .

dit wilde ik toch even vermelden
met vriendelijke groet karel.
Aangepast: 11 september 2011 om 21:59
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Billy
11 september 2011 om 21:41

Lid
Ik vind je stoer Karel, ik zou het denk ik niet vermelden vanwege de hordes mensen, maar wat je zegt dat andere ook de kans hebben om deze soort te zien, ja daar zit wel wat in.
Ik vind het heel dubbel, heb ze achter de ruigpoot aan zien scheuren met auto's en meer van dat soort dingen ik meld eigenlijk nooit wat, sterker nog, de visarend is mijn eerste waarneming melding volgens mij, ik ken hier het gebied op mijn duimpje en we hebben al 2 jaar te maken met een roofvogel hater die bomen omzaagt met de nesten erin en ik ben gewoon erg terughoudend wat betreft meldingen, niet dat dat wat uitmaakt denk ik voor de bomenzager hoor, die doet dat toch wel denk ik.

renevos
11 september 2011 om 23:07

Lid

lucasvanermen
11 september 2011 om 23:17

Lid
Billy schreef:

Ik vind je stoer Karel, ik zou het denk ik niet vermelden vanwege de hordes mensen, maar wat je zegt dat andere ook de kans hebben om deze soort te zien, ja daar zit wel wat in.
Ik vind het heel dubbel, heb ze achter de ruigpoot aan zien scheuren met auto's en meer van dat soort dingen ik meld eigenlijk nooit wat, sterker nog, de visarend is mijn eerste waarneming melding volgens mij, ik ken hier het gebied op mijn duimpje en we hebben al 2 jaar te maken met een roofvogel hater die bomen omzaagt met de nesten erin en ik ben gewoon erg terughoudend wat betreft meldingen, niet dat dat wat uitmaakt denk ik voor de bomenzager hoor, die doet dat toch wel denk ik.

Het wel melden is heel verstandig. Maar gevoelige waarnemingen gewoon vervagen of onder embargo zetten, zo kunnen zij enkel voor goede doeleinden gebruikt worden en kunnen de stropertjes snacht's gezellig in hun bed blijve liggen;-)

lennartv
12 september 2011 om 16:26

Lid
Gaaf hoor zo'n klein waterhoen! Toen ik de naam van de waarnemer zag staan vroeg ik me al af of jij dat zou zijn. Dat is dus zo, gefeliciteerd!

karel
12 september 2011 om 18:22

Lid
wederom mijn dank.
ik zie alleen bij wn geen melding meer van klein waterhoen vandaag,erg jammer ik hoop niet dat ie vertrokken is .
kreeg gisteren al zo n raar gevoel toen ie na tegen half a kwart voor elf niet meer gezien werdt.

JaJ
15 september 2011 om 21:41

Lid
Nou, het beestje lijkt wat van de schrik te zijn bekomen, en heeft zich daar vandaag weer laten zien.

karel
16 september 2011 om 05:15

Lid
gelukkig wel ja ik zag het gisteren ,vandaag kijken of ik betere foto s van um kan maken .

rijksen20
16 september 2011 om 17:07

Lid
vanaf half acht tot kwart voor acht prachtig kunnen zien op het slik rechts voor de hut. Daarna vloog de vogel naar het legakkertje links van de hut om vandaar langzaam via de waterrand naar achteren te lopen. Vervolgens vloog de vogel twee keer de watergang over en was het na acht uur -wat mij betreft- verder klaar. Dus bij deze Karel: bedankt!

karel
16 september 2011 om 21:52

Lid
geen dank ,ik mag zolangzamerhand jullie allen die de moeite (urennnnnnnnn en soms pas na de 5e keer vogel in zicht) nemen of genomen hebben van overal ten lande daarheen te komen en een aardig eindje te lopen vaak, wel bedanken.!
en daar dan ook een halve dag te staan soms opeen gepakt als een zak met piepers om een piepklein vogeltje te zien .
daar blijkt toch wel uit dat de vogelarij niet zomaar even een bezigheidje is maar een zeer serieus te nemen iets .

weer een mooie dag geweest .
groet karel.

Aangepast: 16 september 2011 om 21:53
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.