Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
welke vogel is dat?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker welke vogel is dat?
Joop
23 april 2005 om 13:20

Lid
Aan de rand in een open bos hoorden wij een vogel zingen. Eerst dachten wij aan de heggemus. Toen we de vogel zagen wisten we wel zeker dat het geen heggemus was. De vogel leek op het vrouwtje van de bonte vliegenvanger (bruin met wit in de vleugels) Zij (hij) zong echter volop, dus het zal wel een mannetje zijn geweest. Nu las ik, dat de bonte vliegenvanger niet altijd zwart in het verenkleed heeft. Ook bruin met wit komt blijkbaar voor. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven? Bij voorbaat dank.

Joop

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pieter
23 april 2005 om 16:27

Lid

Troenokarso
27 april 2005 om 13:17

Gast
Ik denk dat het grauwe vliegenvanger is geweest. Die lijkt meer op een vrouwelijke Bonte vliegenvanger.Gestreepte kop,grijsbruinestrepen op de borst,zilverig wit van onder, laag ,bruine omlaag gehouden staart.

Joop
28 april 2005 om 17:11

Lid
De grauwe vliegenvanger is het zeker niet geweest. De zang en het wit in de vleugels sluiten dat uit. Ik denk zelf, zeker na het beluisteren van de CD van Nico de Haan, toch aan de bonte vliegenvanger. Ik ben op het verkeerde been gezet door het ontbreken van zwart in het verenkleed.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.