Start
 » 
Opmerkingen
 » 
familie
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker familie
adelaar
24 april 2015 om 09:00

Lid
Misschien is het wel handig om per vogel elke familielid erbij te doen qua informatie van de verschillen, ik bedoel dus ook familie wat niet in Nederland of Europa voorkomt en dan die er wel veel op lijkt, bijvoorbeeld bij de Steenuil ook info of een foto van een Ruigpootuil want die lijkt er vrij veel op zodat mensen toch de verschillen kunnen zien.
Nu staat toevallig de Ruigpootuil wel in de lijst maar volgens mij niet een Kleine of Amerikaanse Torenvalk die lijken toch ook vrij veel op een gewone Torenvalk
Aangepast: 24 april 2015 om 09:03
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Bas_vogels
26 april 2015 om 13:33

Lid
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de Kleine en Amerikaanse torenvalk bijna nooit in Nederland gezien worden, terwijl vogelvisie vooral over Nederlandse vogels gaat. Zoiets zou voor meer verwarring zorgen denk ik.

Marco
14 mei 2015 om 13:41

Beheerder
Het is de bedoeling om het aantal soorten op de website op termijn wat uit te breiden, maar het blijft uitsluitend om Nederlandse soorten gaan. Ook de vogelfamilies op de website zijn alleen families waarvan soorten in Nederland voorkomen, maar er komt binnenkort wel meer informatie over de familie als geheel, zoals de verspreiding over de wereld. De kans om soorten in Nederland te zien gaat overigens een belangrijke rol spelen om te voorkomen dat mensen die op zoek zijn naar die ene vogel die ze gezien hebben bijvoorbeeld bij de kleine torenvalk in plaats van de 'gewone' torenvalk uitkomen.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.