Start
 » 
Opmerkingen
 » 
hulp gevraagd bij herkennen vogelgeluid
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker hulp gevraagd bij herkennen vogelgeluid
Beginner
31 mei 2015 om 18:06

Gast
ik heb met mijn smartphone een vogel opgenomen en het geluid ervan kan ik niet vinden bij de zangvogels van www.vogelgeluid.nl . Ik kan het m4a bestand niet als bijlage aan dit bericht toevoegen want m4a wordt niet geaccepteerd. Plaatsen op www.mijnbestand,nl gaat niet want mijnbestand.nl bestaat niet meer. Wetransfer gaat ook niet want dan moet ik het mailadres van de ontvanger meegeven. Het is ongetwijfeld een 'gewoon' stadstuinvogeltje maar ik kan hem niet thuisbrengen. Weet iemand een oplossing

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Gastennaam
4 juni 2015 om 14:00

Gast
Beginner schreef:

ik heb met mijn smartphone een vogel opgenomen en het geluid ervan kan ik niet vinden bij de zangvogels van www.vogelgeluid.nl . Ik kan het m4a bestand niet als bijlage aan dit bericht toevoegen want m4a wordt niet geaccepteerd. Plaatsen op www.mijnbestand,nl gaat niet want mijnbestand.nl bestaat niet meer. Wetransfer gaat ook niet want dan moet ik het mailadres van de ontvanger meegeven. Het is ongetwijfeld een 'gewoon' stadstuinvogeltje maar ik kan hem niet thuisbrengen. Weet iemand een oplossing

Je kunt het als filmpje op youtube plaatsen, zou wel moeten lukken ondanks dat er geen beeld bij zit. Of je kunt even de volgende soorten beluisteren: heggenmus, winterkoning, roodborst, fitis. Als ie daar niet bij zit kun je eventueel zwartkop en tuinfluiter proberen. Als je wat landelijker woont dan zijn er natuurlijk nog meer opties (spotvogel, grasmus, braamsluiper, nachtegaal etc) woon je aan het water dan kun je nog ff bij de karekieten en rietzangers gaan luisteren. Ik ga er hierbij vanuit dat het om een klein tuinvogeltje gaat met een echte zang (dus niet een simpele roep zoals de tjiftjaf), als het ook een grotere vogel kan zijn, beluister dan ook even de merel en de zanglijster.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.