Start
 » 
Vogelsoorten van buiten Nederland
 » 
Zwarte vogel, gele streep, Portugal,rara
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Zwarte vogel, gele streep, Portugal,rara
Elske
14 mei 2005 om 15:14

Gast
Hallo,
In mei 2005 ben ik in Portugal (Algarve) geweest. Prachtige natuur! En een paar prachtige vogels! (niet veel, helaas!). Op de scooter reed ik langs een open terrein, met laag struikgewas, in de zon, toen ik opeens een prachtig vogeltje zag vliegen. Hij kwam mij over als zwart (of heel donker), met een of twee gele strepen op zijn vleugel, helder geel, parallellopend aan zijn lijf. Het deed me denken aan een wesp of een bij, alleen dan in de verkeerde richting. Nu ben ik al een paar uur aan het surfen op internet, maar ik heb geen idee hoe ik deze moet kunnen vinden. Telkens kom ik bij een putter uit (de grootte klopt wel ongeveer, volgens mij iets groter), maar dat was hem niet zover ik me kan herinneren, de streep moet er juist haaks op staan. Heeft iemand enig idee welke vogel ik gezien heb?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Reacties graag naar:
zilverenpanfluit@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt!!!

Elske

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
stefan
8 augustus 2005 om 23:07

Lid
Heb je er een foto van ?? stuur hem op naar telefoonhopie@hotmail.com

Marco
9 augustus 2005 om 23:24

Beheerder
Binnenkort komt er de mogelijkheid om een foto aan het bericht op dit forum toe te voegen.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.