Start
 » 
Vogelsoorten van buiten Nederland
 » 
Kanaries uit Kenia deel 1
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Kanaries uit Kenia deel 1
vogelindelucht
5 februari 2018 om 21:49

Gast
Wie kan deze geelgekleurde vogels determineren? De meeste zijn kanarie soorten (en waarschijnlijk wevers) denk ik maar kan de soorten moeilijk uit elkaar houden.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Wil
5 februari 2018 om 21:59

Lid
Lijkt mij de Mozambiquesijs.

vogelindelucht
5 februari 2018 om 22:26

Gast
Bedankt voor het antwoord Wil.
Dacht in eerste instantie ook aan Crithagra mozambicus maar die is grijzig en dacht daarom dat het toch niet deze soort was.

Wil
5 februari 2018 om 22:48

Lid
[QUOTE=vogelindelucht]
Bedankt voor het antwoord Wil.
Dacht in eerste instantie ook aan Crithagra mozambicus maar die is grijzig en dacht daarom dat het toch niet deze soort was.
[/QUOTE
Ben ook absoluut niet zeker, hoor.....heb meer op met Eurpese vogels zoals ik al zei.

Lukaskarels
6 februari 2018 om 06:25

Lid
Ik woon in Tanzania en hier heb je ze ook!

dommel
7 februari 2018 om 14:08

Lid
Hallo.Gezien de zware bek lijkt mij dit eerder de Brimstone canary .
Aangepast: 7 februari 2018 om 14:33
vogelindelucht
7 februari 2018 om 19:54

Gast
Bedankt voor je antwoord Dommel.
Heb zelf de foto's nog eens goed bekeken.
Op alle 3 foto's van 3 verschillende vogels (op verschillende plekken gefotografeerd) is het voorhoofd volledig geel.
Dat doet denken aan Yellow-fronted Canary, White-bellied Canary of Yellow-crowned Canary.
Denk nu dat foto 1 de White-bellied Canary is vanwege wit met bruine vlekken .
Op foto 2 weet ik niet of alle 3 vogels van dezelfde soort zijn (wat ik dacht maar nu aan begin te twijfelen).
De gele vogel is denk ik Yellow-fronted Canary wanwege duidelijke zwarte streep bij snavel niet naar beneden loopt (zie toegevoegde foto)/
De 2 groene ernaast weet ik nog niet.
Foto 3 denk ik nu Yellow-crowned Canary. Vanwege wit zonder vlekken (zie toegevoegde foto).

dommel
8 februari 2018 om 23:25

Lid
vogelindelucht schreef:

Bedankt voor je antwoord Dommel.
Heb zelf de foto's nog eens goed bekeken.
Op alle 3 foto's van 3 verschillende vogels (op verschillende plekken gefotografeerd) is het voorhoofd volledig geel.
Dat doet denken aan Yellow-fronted Canary, White-bellied Canary of Yellow-crowned Canary.
Denk nu dat foto 1 de White-bellied Canary is vanwege wit met bruine vlekken .
Op foto 2 weet ik niet of alle 3 vogels van dezelfde soort zijn (wat ik dacht maar nu aan begin te twijfelen).
De gele vogel is denk ik Yellow-fronted Canary wanwege duidelijke zwarte streep bij snavel niet naar beneden loopt (zie toegevoegde foto)/
De 2 groene ernaast weet ik nog niet.
Foto 3 denk ik nu Yellow-crowned Canary. Vanwege wit zonder vlekken (zie toegevoegde foto).
Hoi,de white bellied ben ik zelf nog nooit tegengekomen maar heb 'm gegoogeld en zou inderdaad kunnen kloppen.2 is inderdaad yellow fronted en de 2 groene vogeltjes ernaast eijn volgens mij juv. vogels waarvan er een bedelt.Yellow crowned canary ben ik ook nog niet tegengekomen en ik heb er dus ook geen foto's van(oost Afrika staat nog op mijn verlanglijstje)dus zou best kunnen.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.