Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
graspieper of grote pieper?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker graspieper of grote pieper?
judithm
3 juli 2019 om 12:50

Lid
ik zag deze vogel op 26 juni 2019 bij de kraayenberg (in de buurt van Bergen op Zoom). Hij bleef lange tijd in de buurt maar vloog zo nu en dan op, bleef 'hangen' op 1 plek in de lucht (noemen jullie dat bidden in het nederlands?) en kwam dan weer terug naar zijn plekje op de paal. Deze 2 foto's laten de voorkant en achterkant goed zien. De reden waarom ik aarzel tussen de graspieper en de grote pieper is dat er bij de grote pieper een beschrijving staat van de zeer lange achternagel. Nou weet ik niet zeker of dit 'zeer lang' is maar hij ziet er best lang uit op de foto... alvast bedankt weer!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Firecrest
3 juli 2019 om 13:32

Lid
Zo'n lange achterteennagel is ook een kenmerk van de graspieper. De grote pieper is zeer zeldzaam, heeft niet zo veel streepjes/vlekjes op de buik en is groter dus ik denk dat je wel mag uitgaan van een graspieper.

judithm
4 juli 2019 om 12:51

Lid
Hi Firecrest, bedankt voor de uitleg! De lange teen stond niet vermeld bij de graspieper :-) Zo leer ik iedere keer wat! Bedankt!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.