Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Welk vogeltje is dit ?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Welk vogeltje is dit ?
Anneke
22 mei 2005 om 22:22

Gast
Onder onze daklijst zit sinds kort een nestje met vogeltjes die ik nergens kan terugvinden, ook niet met de \\\\"VogelVinder\\\\".
Het is een klein vogeltje (kleiner dan een huismus) met een heel fijn vederkleed (zoïets als een vink), het is lichtgrijs - bruinachtig behalve zijn (en haar) staartveren, die zijn rood, roodbruin. Ze hebben verder geen plekken of strepen op hun hoofd, hals of vleugels.
Ze fluiten of zingen niet maar maken een klikachtig geluidje, hun jongen piepen momenteel nog.
Kan iemand me helpen met het zoeken naar dit vogeltje ? Bedankt

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pieter
23 mei 2005 om 14:50

Lid
Het zou om een gekraagde of een zwarte roodstaart kunnen gaan, de vrouwtjes van deze soorten hebben een roestbruine staart, maar lijken erg op elkaar. Houd eens in de gaten of het mannetje in de buurt is, deze zijn beide goed te herkennen.

Anna
23 mei 2005 om 16:26

Gast
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook de Zwarte Roodstaart vergeleken met deze vogeltjes maar hun grijze vedertjes zijn veel gelijker van kleur, ze hebben geen strepen of vlekken, enkel grijs en een rode staart. Ook hun getjilp lijkt helemaal niet op dat van de Zwarte Roodstaart. Ze zouden dan ook tot familie van de vliegenvangers behoren maar ze vangen vooral wormen. Ik zal proberen een foto van hen te nemen zo weet je misschien nog meer.(als ik op het forum een foto kan plaatsen natuurlijk)

Groetjes,
An

Henk
23 mei 2005 om 22:53

Lid
Misschien een winterkoning?

Anna
24 mei 2005 om 11:45

Gast
Neen, dat is het ook niet, noch zijn veren, noch zijn gezang komt overeen met dit vogeltje, het blijft echt een raadsel. Ik heb al wel een foto kunnen nemen maar die kan ik blijkbaar nergens op dit forum kwijt. Het zou in elk geval helpen...

Marco
25 mei 2005 om 08:55

Beheerder
Stuur de foto anders eens naar info@vogelvisie.nl.

Anna
25 mei 2005 om 12:51

Gast
Bedankt! Zal ik onmiddellijk doen!

Anna
27 mei 2005 om 11:53

Gast
Bedankt Marco, het ging om een gewone Roodstaart.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.