Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
vogelgeluid
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker vogelgeluid
Noor
24 mei 2005 om 22:30

Gast
Hallo,
Na lang zoeken vond ik de vogel bij het geluid (volgens mij).
De glanskop: tjiepe-tjiepe-tjiep. Deze vogel hoor ik veel in het Noord Oosten van Spanje.
Ook de zwarte mees komt in aanmerking, aangezien deze ongeveer hetzelfde geluid produceert.
Ik zoek nog naar de vogel die: wietje-wietje-wiet zegt. Kan dat ook de glanskop of zwarte mees zijn?
Ik zoek constant in de bomen maar ik zie ze niet zitten...
Alle tips zijn welkom ;o))

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Jan
25 mei 2005 om 08:54

Lid
Omdat onze oren aan de zijkant van ons hoofd zitten, kunnen we aan het geluid wel bepalen hoe ver naar links of naar rechts een vogel zit, maar niet op welke hoogte. Door het hoofd scheef te houden, verandert dit, en is de hoogte wel te bepalen. Het ziet er misschien wat idioot uit, zo'n vogelaar die zijn hoofd schuin houdt, maar het werkt wel. Misschien is dit een tip om de vogel die het geluid maakt te vinden? Vogelzang als tekst omschreven vindt ik namelijk lastig te plaatsen...

Noor
25 mei 2005 om 12:58

Gast
Bedankt voor de tip Jan. Ik ga dat eens proberen als ik ze weer hoor en ik neem ook een kijkertje mee.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.