Start
 » 
Overig
 » 
Fotocamera
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Fotocamera
penkie
19 februari 2009 om 19:09

Lid
Goedenavond!

Ik heb wat tips nodig over het aanschaffen van een fotocamera voor het fotograferen van vogels,
mischien dat jullie kunnen helpen.

De camera moet niet te duur wezen.

maar wel goede kwaliteit

iemand tips?

alvast bedankt!

groeten Harm

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
3
4
pia zz
19 februari 2009 om 19:28

Lid
Wat wil je, een compact camera of een spiegelreflexcamera. De eerste heeft als voordeel, compact, makkelijk mee te nemen, goedkoper, redelijke zoom, tegenwoordig al tot 18 keer optische zoom, zoek wel een met een goede stabilisator, anders is fotograferen met zo'n zoom heel erg lastig. Digitale zoom is niet interessant, want dat maakt foto's alleen maar onscherp.
Voordelen van spiegelreflex. Haarscherpe foto's zonder al teveel ruis...kan een compact niet tegenop, nadelen.....verschillende soorten lenzen.....zwaarder....veel duurder.....Ben zelf begonnen met een compactcamera, een canon sx 100, prima camera met 10 keer optische zoom, maar toch al snel overgestapt naar een spiegelreflex, een nikon d 60 , nog betaalbaar, alleen de lenzen zijn natuurlijk erg duur, vooral een 500 mm lens, ideaal voor de vogelfotografie is erg kostbaar, maar ja, dan kun je wel uit de voeten.

pia zz
19 februari 2009 om 19:29

Lid
zoek anders eens bij KIESKEURIG, daar staan heel veel camera's met commentaar erbij van gebruikers, misschien word je dan ook wat wijzer. Canon en Nikon zijn wel de betere merken........ veel succes.

penkie
19 februari 2009 om 19:47

Lid
en de Fujifilm S1000 digitale superzoom camera is dat ook wat?

want de prijzen van die andere camera's zijn mij iets te hoog...

groetjes

penkie
19 februari 2009 om 19:54

Lid
en deze? Fujifilm S2000HD digitale superzoom camera

pia zz
19 februari 2009 om 19:58

Lid
gelezen bij KIESKEURIG

Totaal 8,6
Kwaliteit foto 8
Mogelijkheden 9
Gebruiksgemak 8
Vormgeving 9
Degelijkheid 9
Plaats een review Plaats een vraag Laatste review Fujifilm FinePix S2000HD
Beoordeling: 8
Heb hem net, heb al een paar leuke kliekjes kunnen maken. Deze camera houdt vooral de kleuren natuurlijk en maakt de kleuren niet al te veel overdreven hard. Natuurlijk moet je er rekening mee houden dat het een brug camera is en dat deze beperkingen heeft ten op zichte van spiegelreflex camera's. Maar voor de prijs en prestatie is dit een geweldig instapmodel, voor de wat beginnende amateur of gevorderd naar mijn mening. 15x zoom is wel wat weinig, maar bij de meeste 18x zoom camera's zie je dat het kwaliteit kwa belichting al gauw te kort schiet. De macro stand is ook een blinker op dit toestel. Met de supermacro stand kun je objecten tot wel 1 cm verwijderd van de lens, superscherp op foto krijgen. Lage prijs, goede prestaties kortom een echte aanrader.

goede score, maar je moet hem wel in het echt zien, proberen, vasthouden, hoe ligt ie in de hand en uitproberen.succes ermee!!

penkie
19 februari 2009 om 20:09

Lid
Is goed! dank je wel!

ik zal nog eve goed rondspeuren

het is lastig omdat ik echt een beginner ben, en nu aleen nog foto's maak met mijn digitale camera,

en dat valt tegen.

groetjes

jeanette
19 februari 2009 om 21:58

Lid
Op de site van waarneming.nl is ook een forum over foto-apparatuur; misschien heb je daar iets aan.

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?s=0378467e5f307d718b8e2d42a264026c&showforum=42

Christien
19 februari 2009 om 22:11

Lid
Ik heb zelf al bijna 3 jaar een Canon S3 IS, met 12 x optische zoom.
IS staat voor image stabilisatie wat inhoud dat je zonder statief de camera stil kan houden. heb met deze camera honderden vogels foto's gemaakt, voornamelijk in de tuin en achter glas, en zijn vaak goed gelukt.
heb sinds 3 weken een digitale camera een Canon 350 D tweedehands, wil het eerst eens uitproberen.
Heb er 2 lenzen bij , is idd zwaarder en duurder in aanschaf.
Maar wilde een stapje verder.
Je kan ook eens kijken op Marktplaats staan genoeg goede camera's te koop.

http://keyfo.wordpress.com/category/vogels/ <<< hier wat foto's die op mijn site staan.
Gemaakt met de canon S3 IS

Succes met de aanschaf en veel plezier.
Ik vind het geweldig om vogels te fotograferen.

Haije
20 februari 2009 om 11:16

Lid
Op het forum van http://www.birdpix.nl/index.php?sid=9f20882e8cf301e9fd632870bea97a0f kunnen ze je vast ook goed helpen, hier zitten allemaal fotografen die verstand hebben van vogels en fotoapparatuur. Succes er mee!

pia zz
20 februari 2009 om 18:19

Lid
vergeet niet dat op birdpix uitsluitend de "dure "jongens zitten!!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
3
4