Start
 » 
Overig
 » 
trekkende vogels
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker trekkende vogels
bob
18 oktober 2009 om 20:35

Lid
Trekken vogels in groepen met dezelfde vogelsoort ? Of kunnen andere soorten vogels zich mengen in een trekkende groep ?

Laatst zag ik s'morgens een enorme groep vogels overvliegen, heel breed in de wijdte maar smal in de diepte.

Het deed me denken aan spreeuwen, maar er waren vogels tussen die veel groter leken. Het leek of er enkele kauwen tussen vlogen.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Wil
18 oktober 2009 om 23:19

Lid
Ja, Bob de meeste vogels trekken wel in groepen van dezelfde soort, maar ook vaak zie je gemengde groepen van verwante soorten zoals b.v. vinken en kepen o.a.. En zoveel vogels in de breedte, langgerekt,niet in de diepte, wordt een front genoemd. Zitten soms nogal eens wat andere vogels tussen. Dus wat jij gezien hebt kan best.

bob
19 oktober 2009 om 21:49

Lid
Bedankt voor je antwoord Wil.

In deze tijd is het mogelijk dat vogels trekken, wanneer het een enorm front is, dan is dat fascinerend om te zien. Maar geluid heb ik niet van ze gehoord. Het leek zuidwaarts te gaan.

Ook mooi is een klein groepje grote vogels te zien, een vijf- tot zevental ganzen, duidelijk hoorbaar als ganzen, al is t dan misschien niet direct duidelijk wat voor ganzen het zijn.

Soms gaan ze een heel andere richting in, waardoor je twijfelt of ze nou aan t trekken zijn, of gewoon n stukje verderop gaan kijken ...

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.