Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
kleine + grote bonte specht?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker kleine + grote bonte specht?
Aernout
5 januari 2010 om 12:28

Lid
Afgelopen zondag heb ik een aantal heerlijke uren in de buitenlucht rondom Nijmegen door mogen brengen. Helaas een roodhalsgans gemist, maar wel veel ander moois gezien, onder andere mijn eerste kleine bonte specht. Determinatie was vrij gemakkelijk aangezien er een putter vlakbij zat die ongeveer even groot was en ik zijn havikachtige lachje hoorde. Niet veel later, echter, zagen we ook een grote bonte specht in dezelfde boom. Nu vraag ik mij af of het gebruikelijk is dat bonte spechten elkaar in hun territorium tolereren. Ik heb al wel vaker groene spechten gezien bij grote bonte spechten, maar aangezien die eerste vooral op mieren en dergelijke jagen verbaasde dat me minder.
Bedankt voor jullie hulp!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
guest
12 januari 2010 om 19:12

Gast
Volgens mij kan die kleine bonte specht ook een jonge specht zijn. Heb ik ook eerder gezien. Als determinatie van KliBo (Kleine Bontespecht) zeker is dan ziet die GroBo hem misschien aan voor zij juveniel

Aernout
12 januari 2010 om 20:56

Lid
Was 100% zeker een kleine bonte.

Edu
13 januari 2010 om 01:07

Lid
Is het ook niet zo dat het teritoriale gedrag in de winter anders is dan in, met name, het broedseizoen?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.