Start
 » 
Overig
 » 
Telescoop
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Telescoop
Haije
10 februari 2010 om 22:06

Lid

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Jakke
11 februari 2010 om 00:52

Lid
Dag Haije,

Ik werk al een tijdje met KOWA, en ik moet zeggen, dat bevalt me heel erg. Natuurlijk is het geen Swarovski, maar het verschil is miniem, alleszins klein genoeg voor mijn ogen. Al moet erbij worden gezegd dat Kowa ook niet echt goedkoop te noemen valt, het hangt er maar vanaf waar je prioriteiten liggen uiteraard.

In de goedkopere gamma's hoor ik goede dingen over Minox, Leica (hoewel die soms/vaak ook niet echt goedkoop zijn), Nikon...

Al vind ik een degelijke telescoop intussen onmisbaar, heb ik wel het gevoel dat ik minder details herken door mijn 'gewone' verrekijker dan voorheen, dat zal waarschijnlijk met gewenning te maken hebben. Hoedanook, een tele is heel handig, en als het je eerste is, kan je best goedkoop 'spul' kopen, daar zal je al heel wat aan hebben...

Mijn bescheiden mening

Jacques
11 februari 2010 om 00:56

Lid
Voor 1200 euro kun je een hele mooie telescoop kopen. Het handigste is gewoon om naar een goede winkel te gaan en er daar een aantal te vergelijken. In Budel heb je bijv. Rooijmans zitten en dat is een van die winkels die je goed voorlichten, je hebt een ruime keuze ( voldoende vergelijk materiaal ). En het loont echt de moeite om voor een goede winkel een stuk te rijden.
Succes.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.