Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
een soort fuut
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker een soort fuut
torenvalk
22 april 2010 om 12:35

Lid
ik zag een vogel bij een kanaal hij leek op een fuut maar hij was helemaal zwarte met gele veertjes bij het hoofd en een beetje rood bij de staart ik toen ik nog eens wou kijken dook hij onder

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Snic
22 april 2010 om 12:47

Lid
Weet je zeker dat hij helemaal zwart was? Je zou eens bij geoorde fuut kunnen kijken.

Snic
22 april 2010 om 12:58

Lid
Ook hiervoor moet je haviksogen hebben. Weet je zeker dat je niet wat raadseltjes opgeeft? Zoals de zwarte roodstaart. Die naam lag toch zeer voor de hand. Er zijn ook maar een paar futen. Dan is die met pluimpjes bij de oren toch ook zo gevonden? Ik wil je graag helpen maar voel me wel een beetje voor de gek gehouden met je vraag.

Aernout
22 april 2010 om 14:33

Lid
Vooral het rood bij de staart valt toch verdacht weinig mensen op, de eerste keer dat ze het beestje zien. Als ze het al zien.

Torenvalk zegt 10 te zijn en heeft al enkele soorten gezien waar menig vogelaar van zou smullen. Ik hou bij dezen op met reageren omdat ik de hierboven door Snic beschreven sentimenten deel.

Snic
22 april 2010 om 15:48

Lid
De geoorde fuut is op zich niet zo moeilijk te vinden, maar je moet wel in het juiste gebied wonen/vertoeven. Hier in zuid-oost brabant zie je ze wel in vennetjes.En er zijn nog enkele gebieden in Nederland.

Ik weet niet waar Torenvalk woont, maar de combinatie van geziene vogels doet bij mij wel vragen rijzen.

waylander1
22 april 2010 om 17:34

Lid
jammer idd dat we op dit forum niet allemaal serieus bezig zijn.
kan niet wachten op een boeiende vraag waar we allemaal iets van kunnen leren.
vind het niet erg om een beginnend vogelaar wegwijs te meken, maar dit gaat idd nergens over.

waar zijn die fotos van de kleine karekiet, rode wouw, tapuit en ander interessante soorten gebleven???

waylander1
22 april 2010 om 17:40

Lid
om er nog even op terug te komen,

torenvalk (joris) als je echt serieus wil gaan vogelen en pas 10 bent, ga dan eens kijken bij een vereniging zoals een vogelwacht, vogelwerkgroep of een ivn, doe een cursus en ga het veld in met je gids.
wij in limburg zouden een gat in de lucht springen met jeugdleden in de vereniging, zelf ben ik met 29 de jongste...

dus als je in de buurt van sittard woont, nemen wij je graag eens mee. leer je meer van dan alleen maar vragen te stellen op dit forum die je eigenlijk zelf met een vogelgids bij de hand zelf kunt uitvogelen.

met deze woordspeling toch nog een beetje humor in dit stukje,
groet waylander1

joris
22 april 2010 om 18:14

Lid
Waylander, ik ben torenvalk/boomvalk/zilvervlek niet, heus. Ik heb zelf ook al een paar keer reacties gehad op hem. Daarmee ben ik gestopt. En daarbij; ik ben geen 10.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.