Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Paapje??
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Paapje??
Robert
1 mei 2010 om 21:11

Lid
Hallo,
Deze vogel heb ik vandaag op Ameland gefotografeerd. Ik zat zelf aan een Paapje te denken, maar dat weet ik dus niet zeker.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Gilmo
1 mei 2010 om 21:23

Lid
Oranje/rode borst en de wenkbrauwstreep zijn goede kenmerken voor een paapje .

lucasvanermen
2 mei 2010 om 11:02

Lid
Lijkt mij toch een man roodborsttapuit met een afwijkend verenkleed. Een paapje heeft zo'n zwarte kop niet en zeker het voorhoofd is zo zwart niet. Een paapje zijn borst is meestal ook eerder lichterbruin, terwijl die van de roodborsttapuit zoals op deze foto donkerder is.

MattieHoogie
2 mei 2010 om 11:09

Lid
Ik denk toch een paapje, de hele foto is een beetje donker. Misschien ligt het daaraan.

lucasvanermen
2 mei 2010 om 11:15

Lid
Zou natuurlijk ook kunnen, ben zelf niet helemaal zeker. Maar het paapje zou dan ook een witte band in de nek moetten hebben en die mis ik hier. De oogstreep ziet er ook maar raar uit. En de kleuren, zeer zwarte kop en knaloranje borst deden me dan eerder denken aan een roodborsttapuit met een afwijkend kleed dan aan een paapje.

Aernout
2 mei 2010 om 11:37

Lid
Het is een paapje. Bij het bekijken van deze foto moet je toch echt meenemen dat het geen goede kwaliteit foto is (sorry). Het lijkt alsof er met de lichtbalans of de kleurintensiteit of zoiets geprutst is, en scherp is hij ook niet bepaald (misschien doordat hij zo sterk vergroot is). Toch is dit, ondanks de nogal donkere kop wel echt een paapje. De wenkbrauwstreep maar ook het witte streepje onderaan de hals zijn goed te zien.

Gilmo
2 mei 2010 om 11:55

Lid
Ik heb nog even wat geknipt en verscherpt. De oogstreep lijkt me heel normaal (zie http://waarneming.nl/soort/photos/44 ) en het wit in de hals is ook zichtbaar, al...

lucasvanermen
2 mei 2010 om 11:58

Lid
De oogstreep lijkt mij eigenlijk nog altijd niet normaal, eerst een smal lijntje aan het oog en pas aan de achterkant van de kop wordt het dikker. Maar het zal dan wel een paapje zijn, ik leg me er bij neer.

Robert
3 mei 2010 om 11:50

Lid
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik moet toegeven dat de foto niet scherp is en dat ik inderdaad met de kleurintensiteit geprutst heb. Maar ik ben blij dat ik nu weet wat het is.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.