Lid
|
Zojuist terug van een week Texel. Een supereiland voor vogelliefhebbers. Wat me erg opviel was dat je bij de vogeleilandjes aan de binnenzijde van de wadkant eigenlijk alleen mannen ziet die soms uren op zo'n plaats verblijven. In veel gevallen met een telelens wachtend op de juiste foto. Ik gebruik zelf alleen de verrekijker maar kan ook heel lang op een mooie plaats wachten op de dingen die misschien komen gaan.
Het viel me op dat je geen vrouwen ziet die op deze manier van vogels genieten. Lekker er alleen op uit trekkend en "als een visser" op een mooie stek wachten.
Ik vroeg me af of er een verschil in vogelbeleving zit tussen mannen en vrouwen. Is iemand dit ook opgevallen of is mijn steekproef te klein?
|
|
|
|
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
|
Lid
|
|
Lid
|
|
Hartelijk dank. Dit maakt het een stuk duidelijker voor me. Ook heel herkenbaar trouwens.
|
|
|
|
Lid
|
Haha, leuke vraag en als vrouw moet ik toegeven dat daar wel kern van waarheid in zit.
Alhoewel ik heel lang uit het raam kan kijken in de hoop dat ik bepaalde vogels zie en op de foto kan zetten. Ook onderweg stop ik geheid indien dit qua verkeer mogelijk is om een vogel vast te leggen. Kortom, ik ben zo'n type die overal om zich heen kijkt gespitst op vogels. Tijdens wandeling, bepaalde gebieden en onderweg.
Ik ga inderdaad niet uren in het veld liggen ofzo....maar moet toegeven dat ik er toe in staat ben. Net als ik bepaalde plekken opnieuw opzoek als ik de 1e keer geen fototoestel bij me had en hoop er de 2e keer alsnog die ene vogel(s) te zien.
En inderdaad van het af en toe volgen van de nest-webcams, kan ik erg genieten.
Verder ben ik helemaal gelukkig als ik een vogel voor de 1e keer zie, laat staan als ik het dan ook nog op de foto heb kunnen nemen. Bijna obsessie haha.
Zoals ik een uurtje geleden voor het eerst de putter heb gezien, een stelletje, zomaar in mijn voortuin. Ik was helemaal verbijsterd, enthousiast en heb mijn eten laten staan om ze te bewonderen en (helaas) een vage foto te nemen.
Maar zoals wel vaker op dit forum gezegd... ieder beleefd de (vogel-)wereld op een eigen manier.
|
|
|
|
Lid
|
|
Met die webcams van nestkastjes heb ik inderdaad niets. Daar geniet mijn vrouw wel van. Maar hier in het park zitten piepjonge futen en dat vind ik weer helemaal top. Tijdens het wachten op die fuutjes zag ik ineens van die foeilelijke kuikens van de meerkoet. Die zijn echt zo lelijk dat het weer leuk is. En als man denk ik dan....yes, van de categorie "kuikens" weer een soort er bij.
|
|
|
|
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
|