Start
 » 
Opmerkingen
 » 
boomklever
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker boomklever
channa
17 mei 2010 om 21:32

Lid
Ik heb de boomklever in stad groningen gezien, in het noorderplantsoen.
Druk met voedsel brengen aan jongen (steeds heen en weer vliegend en weer terug). Had nest in nestkast aan boom. Jongen luid en duidelijk aanwezig.
Op het plaatje van nederland staat volgens mij groningen niet aangegeven als leefgebied, vandaar dat ik het even meldt. Zullen er vast wel meer zijn in deze omgeving.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
channa
17 mei 2010 om 21:34

Lid
By the way.... er zit ook al langere tijd een draaihals in stad groningen, bij het molukkenplantsoen (vlak bij noordeplantsoen).
Groningen doet het dus goed, mooi zo.

Fred
19 mei 2010 om 19:14

Lid
Channa, de boomklevers heb ik een aantal keren al gezien in het eerste stukje NP achter en naast de bizon. Verder zijn er weer nijlganzen met jongen in een van de vijvers en word/werd er ook melding gemaakt van de bosuil die daar zou zitten. De groene specht is ook al een paar keer gezien en natuurlijk zit er enkele jaren de senegalparkiet. En er is nog veel meer. Dus we hebben maar een mooi stukje natuur in de stad :)

groet

Fred

channa
20 mei 2010 om 09:23

Lid
Hoi Fred,
De nijlgans met jongen idd prachtig! Heb ze op de foto staan.
Op het pad waar ze langs de vijver zitten, heb ik de boomklever trouwens ook gezien bij nestkast.
Geloof dat de het paartje nijlgans zo'n 9 jongen heeft.... terwijl de witte ganzen er maar 3 hebben.
Ook de jonge fuutjes erg leuk (zitten ook in dat stukje). Heb veel soorten vogels gezien en vooral gehoord.
Ik was erg verrast van al het moois tijdens mijn wandeling. Heb daar jaren gewoond (nu platteland), kwam bijna dagelijks door het plantsoen, maar keek ik er nu toch met heel andere ogen naar. Als je er meer bewust van bent, dan zie en geniet je zoveel meer.

Sinds twee dagen hoor ik de koekkoek weer. Zit altijd in het parkje grenzend aan ons huis. Hoop hem/haar eens te zien. De afgelopen jaren alleen gehoord. Blij dat ie terug is. Ook veel plezier in de jonge mussen die nu langzaam tevoorschijn komen van onder onze dakpannen.

Groet, Channa

Snic
20 mei 2010 om 14:32

Lid
Maar goed dat je de Nijlgansjes op de foto hebt staan. Die in het park bij ons begonnen met 8 kuikentjes. Ik heb grote soepganzen de 2 nijlganzen met kuikentjes aan zien vallen. Een soepgans pakte zo'n mooi kleintje in zijn bek duwde hem onder water, beet er weer in en bleef zo doorgaan ook toen het jong al dood was. Naderhand liet hij hem dood achter. Het viel me op dat de ouders-nijlgans geen enkele serieuze verdedigingspoging ondernamen. Ze vluchten bij het eerste gevaar voor hun eigen hachie. Ik weet niet of het met allemaal zo gegaan is, maar nu is er geeneen meer over.
De futen en meerkoetjes heb ik geen last zien hebben van de soepganzen.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.