Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Bonte kraai?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Bonte kraai?
Ellis
16 augustus 2010 om 10:42

Lid
Hallo,

gisteren fietste ik hier door de wijk waar momenteel nogal wat kauwen en kraaien te zien zijn. Ik zag er eentje tussen die wit/grijs en zwart was. Ik vond het gek, want dat zie je niet vaak. Het was zeker geen ekster, maar leek meer op een kruising tussen kraai en ekster. Zijn er ook zoiets als bonte kauwtjes, was het een kruising, of zou het een bonte kraai geweest kunnen zijn? Ik dacht toch eigenlijk dat die laatste vrij weinig voorkomen.

Groet en alvast bedankt.

Ellis

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Suzie
16 augustus 2010 om 10:51

Lid
Ik weet niet welke grootte hij had, maar het zou zomaar een leucistische kraai of kauw kunnen zijn, op bovenstaande foto staat een leucistische kauw

Frandalf
16 augustus 2010 om 11:40

Lid
Ik kwam zaterdagavond ook een dergelijke kauw tegen, in Voorburg (bij Den Haag). En ook wel merels gezien die dit vertonen.

lucasvanermen
16 augustus 2010 om 12:05

Lid
Hier in de buurt zit ook zo'n geval:-) Hoogstwaarschijnlijk een kraai of kauw met afwijkend verenkleed, zoals men hierboven al zei.

Ellis
16 augustus 2010 om 14:03

Lid
Ja, dat lijkt toch inderdaad wel erg veel op wat ik heb gezien. Maar iets witter, maar dat kan natuurlijk gewoon. Nooit geweten, maar weer wat geleerd dus! Dank jullie wel!

Groetjes

arwen
16 augustus 2010 om 16:03

Lid
Dit is idd een kaauw met afwijkende kleur.Het wordt ook weleens toegeschreven aan onvoldoende voedingsstoffen.Gebrek aan bepaalde vitamines.

karel
16 augustus 2010 om 18:20

Lid
hier in amsterdam-oost vliegen redelijk wat kraaien rondt die een afwijkende kleuring hebben .
dwz. zwart met wit erin

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.