Start
 » 
Overig
 » 
Vogels voeren
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Vogels voeren
Ellis
18 augustus 2010 om 08:27

Lid
Goedemorgen,

ik heb achter in mijn tuin een vogelhuisje met voer hangen omdat ik graag de vogels het hele jaar door wil voeren. Maar nou zou ik graag willen dat er veel kleine vogels op afkomen (pimpel- en koolmeesjes, musjes, vinken etc.). Echter, de kauwen, eksters en gaaien zijn er sneller. Niks mis met deze vogels, maar ik zou het leuk vinden als er nog wat overblijft voor de anderen. Door die grote jagers, blijven de kleinere vogeltjes weg en dat vind ik zonde.
Heeft iemand een tip om toch de vogels te kunnen voeren, zonder dat er meteen kauwen en eksters op afkomen? Of op zo'n manier dat de kleine vogels toch blijven komen?

Momenteel heb ik een voedersilo met algemeen zaad en een paar kleine vetbolletjes hangen. Geregeld strooi ik brood en appelstukjes. Bovendien heb ik een lijsterbes staan waar met name vee;l merels op afkomen.

Dank!

Groeten

Ellis

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
mushanga
18 augustus 2010 om 09:19

Lid
er zijn voederbakjes waar een bescherming om heen zit zodat grote vogels niet bij het voer kunnen maar de kleine vogeltjes wel

Michelle
18 augustus 2010 om 10:30

Lid
Wat ikzelf heb gedaan,is heel simpel,wat gaas erom heen en een opening aleen voor kleine vogels en dat werkt uitstekend.Ook heb ik dit op de grond een soort kooi ervan gemaakt.

Frandalf
18 augustus 2010 om 23:19

Lid
Bij mij op balkon hang ik soms voerballen aan de waslijn, maar die trekken de kauwen gerust met 1 poot omhoog. Om dat tegen te gaan, hang ik een stevig maar voor mij buigzaam stuk ijzerdraad aan de waslijn en dan daaraan de voerbal. Wel geinig om die kauwen oplossing te zien bedenken, haha!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.