Start
 » 
Overig
 » 
familieleven grote bonte specht
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker familieleven grote bonte specht
wolf60
4 december 2010 om 22:32

Lid

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
channa
5 december 2010 om 11:50

Lid
Wat mooi dat je dat zo mee krijgt. Een kadootje van de natuur.
Bij mij zie ik ook het hele jaar de g.b.specht, maar alleen in de winter zoekt hij de tuin echt op. Verder het jaar zie of hoor ik ze af en toe in een boom (ook in de tuin maar veelal in bomen buiten de tuin (parkje). Ik weet dat er een m en v zijn, maar jongen heb ik nog niet ontdekt. Volgens mij zijn het wel dezelfden die ik door het jaar heen zie.... maar ja, hoe weet je dat inderdaad zeker?
Ik zou zeggen, voel je gezegend dat je dit gezin zo van dichtbij mag mee maken. Erg mooi. En succes bij het vinden van meer informatie.

karel
5 december 2010 om 18:47

Lid
mijn ervaring is dat het ouderpaar wel degelijk in dezelfde omgeving blijft meerdere jaren achtereen .
en daar ook de jongen groot brengt ,en dat de jongen vrij lange tijd bij de ouders bivakkeren en voer aannemen.
de jongen zwerven wel regelmatig door de omgeving meestal samen tot laat in het seizoen.
we hebben hier in het park 3 paren zitten grote bonte en ieder zn eigen stuk park toch wel.
ze maken ook gebruik van de zelfde bomen achtereen ook om voedsel te zoeken .
het is denk ik gewoon een kwestie van blijven kijken wat ze doen en waar ,zo kom je er wel achter hoe ze zo n beetje leven.
en tis ontzettend leuk om te doen .
groet karel.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.