Start
 » 
Overig
 » 
Heel klein
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Heel klein
Nirina
27 juni 2011 om 21:51

Lid
Hallo,
iemand enig idee hoe oud dit kleine ding is? En heel misschien zelfs een soort? Iemand kwam hem brengen bij mijn werk, had hem in de tuin gevonden.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
arwen
28 juni 2011 om 13:47

Lid
dit is een jonge merel./Belangrijk is goed warmhouden. en zo snel mogelijk naar een vogelopvang brengen.Als voeding kan je in water geweekte puppybrokkjes geven. Mestaal speert hij zijn snavel open en dan kan je kl brokjes in het bek,je geven

Nirina
28 juni 2011 om 13:49

Lid
Hoe zie je dan dat het een merel is? En weet je ook hoe oud? Helaas is hij ingeslapen, hij was al meer dood dan levend.

arwen
28 juni 2011 om 14:47

Lid
Hij is zo,n kleine week oud..Hoe ik dat weet? Ik ben werkzaam in de vogelopvang.En dan zie je wel de kl verschillen van jonge vogels.

Nirina
28 juni 2011 om 17:18

Lid
Bedankt voor de info. Hij had zo ongeveer 2 'veertjes' dus ik kon er zelf niets van maken. Voor een volgende keer: ik zat na te denken hoe je zo'n beestje warmhoudt. Wat is de beste manier, warmtelamp, warmtematje, allebei? Hij is zo klein en kwetsbaar, ik zou bang zijn dat hij verbrandt ofzo...

arwen
28 juni 2011 om 18:50

Lid
je kan ze warmhouden met bvb een warmtelamp.of kruik. Net als bij babys .water in de kruik handdoek erom heen en dat in een doos leggen De kl merel erbij zetten maar wel zodanig dat hij niet in aanraking komt met de kruik. Heb je dat niet voldoet een lege colafles ook voor nood.Maar beter is het om zo,n kl merel zo snel mogelijk naar een opvang te brengen.Ze moeten zeker om de 2 uur eten hebben en dat van smorgens vroeg tot savond laat.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.