Start
 » 
Overig
 » 
Is dit wel een buizerd
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Is dit wel een buizerd
Mully
3 mei 2012 om 11:11

Lid
Op een andere site staat hier dat dit een buizerd is maar die heeft toch een bredere staart?

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
lucasvanermen
3 mei 2012 om 11:41

Lid
Vogels kunnen hun staart spreiden en toedoen, een vogel die een draaibeweging maakt zal zijn staart eerder gaan spreiden (vandaar ook dat buizerds tijdens het cirkelen een brede staart hebben) maar als een vogel een glijvlucht maakt of gewoon rechtdoor vliegt zal deze zijn staart meestal toedoen. De vogel op de foto is dus wel degelijk een buizerd.

Mully
3 mei 2012 om 12:10

Lid
Ik vind het ontzettend moeilijk om roofvogels in hun vlucht te herkennen. Onderstaande foto zou een bruine kiekendief moeten zijn maar lijkt ook best wel veel op de foto in mijn openingspost. Zijn er sites of tips waar de verschillen duidelijk zijn omschreven?

lucasvanermen
3 mei 2012 om 13:07

Lid
In de ANWB-gids staan alle verschillen zeer duidelijk uitgelegd en op afbeeldingen met pijltjes aangeduid.

vogelspotter12
4 mei 2012 om 19:13

Lid
het is een buizerd volgens mij ik ben nog maar kort begonnen met vogelspotten ;-)

gr. vogelspotter12

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.