Start
 » 
Overig
 » 
vogelspotten
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker vogelspotten
vogelspotter12
4 mei 2012 om 21:13

Lid
Kan iemand mij helpen waar ik heel veel vogels kan spotten ik woon in een dorp met er omheen dijken, zeearm, en polders , zou ik daar trouwens vogels kunnen spotten
Aangepast: 4 mei 2012 om 21:15
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
karel
4 mei 2012 om 21:38

Lid
als je het gebied( de naam dus) zou opgeven weten er vast wel mensen wat en waar je iets zou kunnen spotten.
dijken is wel wat te spotten ,net als polders en zeearm.
maar zoals gezeg het zou makkelijk zijn welke regio (plaats) je bedoelt.

mvg karel.

vogelspotter12
5 mei 2012 om 08:04

Lid
sorry ik snap het ffetjes niet bedoel je de profincie? en de naam van het dorp of zoiets

lucasvanermen
5 mei 2012 om 08:10

Lid
De naam van de gemeente zou al veel helpen, dan kan je op waarneming.nl eens een kijkje nemen wat er in jou gemeente zoal wordt waargenomen.

vogelspotter12
5 mei 2012 om 08:15

Lid
ow oke ik kan he wel ff noemen de gemeente reimerswaal en het dorp heet krabbendijke

ik zal ff kijken op die site

mvg. vogelspotter12

vogelspotter12
5 mei 2012 om 08:32

Lid
bedankt lucanvanermen, ik kan als het goed is de roodkopklauwier spotten achrasiche gebieden is toch water en riet

rijksen20
5 mei 2012 om 15:35

Lid
dag Vogelspotter12.

Leuk dat je zo enthousiast aan het vogelen bent begonnen! Als ik je meteen een tip mag aandragen/opdringen..: schrap het woordje 'spotten' uit je woordenschat. Het gebruik van het woord 'spotten' moet volgens vele vogelaars alleen gereserveerd blijven voor mensen die langsvliegende vliegtuigen leuk vinden, maar voor vogelaars is het woord netzo iets als de oranje reflectortjes in de wielen van een echte racefiets tijdens een echte wielerkoers.
Waarneming.nl is natuurlijk ook leuk als je wilt kijken welke algemene vogelsoorten in jouw omgeving voorkomen. Een Roodkopklauwier is weliswaar erg leuk, maar wellicht is het zelfstandig leren herkennen van 'gewone' soorten vele malen bevredigender.

Verder moet je natuurlijk vooral doen wat je zelf het leukst en prettigst vindt.

vogelspotter12
5 mei 2012 om 17:29

Lid
bedankt rijksen dan weet ik dat ook weer.
Vanmiddag ging ik ook naar vogels `kijken' en toen zag ik een vogel boven zwart ook kopje snavel oranje helemaal ong. 5cm en vanonder wit ik kende die niet dus ik ging op vogelvisie kijken wat het kon zijn en het bleek een scholekster te zijn weer wat geleerd.

mvg. vogelspotter12
(zal ik tegelijk mijn naam veranderen)?

Nieboer
5 mei 2012 om 19:20

Lid
De gemeente Reimerswaal ligt heel gunstig om vogels te gaan kijken, geen idee over welk vervoermiddel je beschikt, maar zelfs op de fiets zijn wel enkele plekken redelijk bereikbaar. zoals, de dijken langs de Wester- en Oosterschelde. De dijk van Rilland naar Tholen, het hele Marizaatsmeer. kun je zo'n beetje rond fietsen. achter de Mattenburg, dat mooie huis aan de Antwerpsestraatweg, de oude route naar Bergen op Zoom, dat hel gebied is van het Brabantslandschap en in die bossen is ook wel wat te zien, maar daar achter licht het bezoekerscentrum De Kraaienberg, de oude buitendijkse boerderij is dat op Hildernisse. als je iets verder gaat is de dijk tussen tholen en St. Philipsland ook idiaal, dat heet het Rammengors, als je even doorbladerd in dit vak dan heb ik daar al over geschreven. kijk ook eens op de sites van het Brabantslandschap, het Zeeuwslandschap, Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten, daar zul je vast wel kunnen vinden waar vogelkijkhutten zijn, die zetten ze meestal op plaatsen waar wel wat te zien valt.

overigens is mijn ervaring dat de zeeuwen hun omgeving zo schoonhouden dat er weinig vogels in de woonomgeving van mensen zijn. vogels houden van een heerlijk volle tuin met bessen zorg dus voor planten die vogel vriendelijk zijn, spuit de insecten niet dood, die ruimen de vogels wel voor je op, en als je niet wilt dat ze aan je eigen fruit komen, koop dan BLAUWE vogelnetten, Die heb ik in Kappele gekocht bij de Fruitschuur (hier in Brabant zijn ze niet te koop) en werken prima zelfs al hangen ze niet eens goed over de struiken, ze zien die blauwe netten en blijven weg. Groene en zwarte netten beter niet gebruiken die zien vogels niet.

overigens komen in de omgeving van Reimerswaal ook steeds meer stootvogels voor, duidelijk te merken dat het beter gaat. dus gewoon je ogen openhouden en je veldkijker bij de hand houden.
Nieboer

vogelspotter12
7 mei 2012 om 18:09

Lid
bedankt voor alle informatie hier kan ik zeker wel wat mee doen en ik beschik trouwens over een vis ben nog maar 12 jaar dus.... en bedankt van die blauwe vogelnetten dat zal ik tegen mijn moeder zeggen als ze planten wilt overdekken in een woord heel erg BEDANKT met alle informatie, dit is wel goede informatie voor een beginner en ik zit nu nog elke dat vogels te spotten als ik er tijd voor heb.

mhvg. vogelspotter12

Nieboer
7 mei 2012 om 22:00

Lid
Vogelspotter 12,
Leuk dat je al zo jong, zo enthousiast aan het "vogelen" bent. ik hoop dat je een goede uitgebreide gids hebt of anders een voor je verjaardag vragen.
en speel de quizzen op deze site kun je veel van leren om vogels te herkennen.
en kijk ook regelmatig naar de foto's van vogels op de site.
nou heel veel succes en probeer vriendjes mee te krijgen, dan is het nog leuker (en veiliger).
Nieboer.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2