Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
De zwarte of de rode?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker De zwarte of de rode?
Black Grouse
12 mei 2012 om 16:01

Lid
Ben vandaag bij de Blauwe Kamer geweest. Tot mijn grote vreugd kan ik weer een nieuwe vogel aan mijn lijst voegen. Nu is alleen mijn vraag, is het de rode of de zwarte?
Hij was helaas alleen al verweg toen ik hem zag, dus de foto's zijn niet zo goed. Ik kon gelukkig wel zien dat het om een wouw ging.
Ik weet ook dat er zo'n enkele keer een Zwart of een Rode Wouw gespot word. Ik kan helaas het verschil niet zo goed zien. Beide foto's zijn van dezelfde vogel.
Mijn vraag is dus welke Wouw dit is. Wie kan mij hierbij helpen?

Groetjes, Black Grouse.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
jorenbenja
12 mei 2012 om 16:31

Lid
als ik naar de staart kijk zou ik rode zeggen,
bijgevoegd; rode wouw.

Bas_vogels
12 mei 2012 om 16:34

Lid
Joren, de vogel op jouw foto heeft zijn staart duidelijk gestrekt waardoor de vork minder diep is. Bij de foto van Blak Grouse is volgens mij de staart niet gestrekt, waardoor het dus een zwarte wouw is. Gefeliciteerd!

roeldegreeff
12 mei 2012 om 17:43

Lid
Ik heb altijd gehoord dat het tellen van de vingers veel beter uitsluitsel geeft bij een sillouet.
Volgens mij heeft de rode wouw 5 vingers aan elke vleugel (als alles veren er zijn natuurlijk) en de zwarte heeft er 6.

Groet,

Roel

dommel
12 mei 2012 om 21:44

Lid
Als je de foto sterk oplicht zul je inderdaad zien dat 't een rode is,verder zoals Roel al aangaf ,5 handpennen.
Dommel.

Wil
12 mei 2012 om 22:50

Lid
Ik tel toch 6 vingers op de eerste foto (rechtervleugel); volgens mij toch een zwarte.

els
12 mei 2012 om 23:18

Lid
Ik ook 6....maar dacht gelijk aan de zwarte, gezien de contouren

Black Grouse
13 mei 2012 om 00:04

Lid
Hallo allemaal,

Ik heb hier nog twee foto's, maar ze zijn wel erg slecht. Misschien dat jullie hier nog wat aan hebben. Ik zou in ieder geval blij wezen als ik weet welke het is.
Wat het oplichten betreft, ik ben niet zo heel goed met de computer. Ik weet alleen de nodige dingen te doen. Misschien dat iemand anders de foto kan oplichten.

Groetjes, Black Grouse.

karel
13 mei 2012 om 06:15

Lid
ik had de vogel gisteravond nog een stuk lichter gemaakt en daar haal ik uit dat het een zwarte betreft.
bij de rode had je veel meer verschil moeten zien in de kleuring van de vleugels + een diepere v vorm staart.
en laat je niet in het ootje nemen met die 6 vingers , want die zijn niet altijd alle 6 zichtbaar op een foto.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.