Start
 » 
Melding van fouten
 » 
Middelste Bonte Specht
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Middelste Bonte Specht
Frank van der Meer
26 mei 2012 om 15:45

Lid
Marco, je had al aangegeven dat je de informatie in de soortoverzichten, bijv. de broedstatus, nog eens moet aanpassen. Ik moest desondanks wel lachen toen ik bij de Mibo zag staan dat er minder dan 10 paar broeden in NL en dat er sprake is van een lichte toename. Vorig jaar ging het al om maar liefst 348 territoria! Bron: http://www.sovon.nl/pdf/Sonie20114.pdf
Aangepast: 26 mei 2012 om 15:46
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Marco
4 juni 2012 om 23:39

Beheerder
En dan te bedenken dat die 348 territoria alleen nog maar de bekende territoria zijn! Het wordt inderdaad wel eens tijd dat die broedinformatie bijgewerkt wordt. Misschien als de weersverwachting voor het komend weekend blijkt te kloppen...

Marco
24 juni 2012 om 09:46

Beheerder
Ik heb de broedstatus voor alle soorten ondertussen aangepast. Er is toch nog aardig wat veranderd ten opzichte van de vorige update (dat was ergens rond 2005). Niet alleen zijn de aantallen veranderd, maar ook heb ik vaak de toename of afname aan moeten passen, helaas te vaak van bijvoorbeeld "Constant" naar "Lichte afname".

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.