Start
 » 
Overig
 » 
Een geweldige machinist !
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Een geweldige machinist !
Bert Groenendijk
18 november 2013 om 17:41

Lid
LIEFDESDRAMA OP HET SPOOR

Een machinist ziet op het spoor bij de Viaductweg in Den Haag een zwaan zitten. Gelukkig weet hij de trein net op tijd te stoppen. Dan ziet hij dat de zwaan naast een overleden partner zit. De zwaan is duidelijk niet van plan zijn partner te verlaten en blijft zitten. Herhaaldelijk toeteren helpt niet en ook wegjagen lukt de machinist niet. We worden ingeschakeld en samen net de politie (we mogen niet zomaar langs het spoor lopen) en de brandweer die een slot aan een afgesloten hek los knipt, kunnen we het spoor betreden. Gelukkig weten we de zwaan snel te vangen. De trein kan weer verder en wij nemen de zwanen mee.

Het is met recht een liefdesdrama te noemen. Zwanen zijn monogaam, een zwanenpaar blijft een heel leven bij elkaar. Ze kunnen lange tijd rouwen als de partner overlijdt.
Er zit niets anders op dan de alleenstaande zwaan elders op mooie plek weer weer uit te zetten in de hoop dat hij een nieuwe partner vindt als het paarseizoen weer begint.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
jorenbenja
18 november 2013 om 18:16

Lid
Mooi is dat ja... Respect voor de machinist, ik weet zeker dat er zelfs machinisten zijn die er op zouden kicken zo'n zwaan plat te rijden....

Bert Groenendijk
18 november 2013 om 18:30

Lid
jorenbenja schreef:

Mooi is dat ja... Respect voor de machinist, ik weet zeker dat er zelfs machinisten zijn die er op zouden kicken zo'n zwaan plat te rijden....

Idd Joren, respect is het juiste woord voor deze machinist, kunnen nog velen een voorbeeld aan nemen !,
Gr. Bert

lennartv
18 november 2013 om 21:45

Lid
Dat hij nog op tijd kon stoppen vind ik nog het meest opmerkelijk aan het verhaal, dan zag hij hem wel van heel ver aankomen

els
18 november 2013 om 22:16

Lid
Daar komt de trein al langzaam Den Haag binnen, dus is het wel mogelijk. Mooi verhaal idd.

Charlotte091
19 november 2013 om 20:45

Lid
Bert Groenendijk schreef:

jorenbenja schreef:

Idd Joren, respect is het juiste woord voor deze machinist, kunnen nog velen een voorbeeld aan nemen !,
Gr. Bert

Mee eens!

EdwinV3432
20 november 2013 om 15:48

Lid
jorenbenja schreef:

Ehh, nee Joren.
Ik ben zelf machinist en geloof me, we kicken er niet op om wat voor beest dan ook plat te rijden.
Het is echter ondoenlijk om een trein die 130/140 km/u rijdt op tijd stil te zetten om te voorkomen dat je ze aanrijdt.

jorenbenja
20 november 2013 om 16:28

Lid

EdwinV3432
21 november 2013 om 00:34

Lid

jorenbenja
21 november 2013 om 07:23

Lid

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.