Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Duiker
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Duiker
JaJ
19 januari 2014 om 21:16

Lid
Vandaag wat aan de Brouwersdam staan vogelen.
Het barst er van de Brilduikers, Middelste Zaagbekken en Futen.
Maar er komen op verre afstand ook verschillende duikers langsdrijven en daar zijn we dan weer niet zo mee bekend.
Bij deze vond ik de snavel te fors voor een Roodkeelduiker, dus kan dit een Parelduiker zijn, of anders een IJsduiker ?
De afstand was ver, en de details moeilijk waarneembaar.

groeten, Jaj.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Nick
20 januari 2014 om 14:57

Lid
Het zou een kuifduiker in winterkleed kunnen zijn?
maar vind hem er niet zo erg op lijken.

Bram Rijksen
20 januari 2014 om 19:12

Lid
Maar Nick; als je hem niet op een kuifduiker vindt lijken, waarom stel je dan toch de vraag of het geen kuifduiker kan zijn...?
Lijkt me overigens een prima roodkeelduiker; snavel valt goed binnen de kaders voor rkd, en ook de omhooggerichte houding van de snavel wijst direct op rkd.

Nick
20 januari 2014 om 21:07

Lid

lennartv
20 januari 2014 om 21:13

Lid
Ik vind de kleuren niet direct vreemd aandoen voor roodkeelduiker. In elk geval is dit een prima roodkeel

karel
20 januari 2014 om 23:00

Lid
de snavel van de duiker op de foto wijst niet gewoon naar boven maar omdat de vogel zoals ze vaak doen een beetje op zijn zijkant rust met de kop schuin omhoog .
daarom zie je dit beeld , en wie hier wat dan ook uithaalt vindt ik een knappe kop eerlijk gezegd .
na bekijken van foto s /waarnemingen op wn.nl op de betreffende datum lijkt het me wel aannemelijk te maken dat het een rk.duiker betreft .
er zijn zo veel fotografen daar met echt wel goed spul dat als er een ijsduiker had geweest deze zeker was geregisteerd / herkenbaar op de foto was gezet.
maar nogmaals wie hier wat voor duiker dan ook uithaalt is een knapp kop voor mij.
mvg karel
Aangepast: 21 januari 2014 om 09:34
lennartv
21 januari 2014 om 10:12

Lid

karel
21 januari 2014 om 13:27

Lid

JaJ
21 januari 2014 om 20:13

Lid
Dus toch een Roodkeelduiker. Ik vond de foto ( snavel ) toch iets afwijkend t.o.v. van mijn andere foto's van Roodkeelduikers ( zie onder ) , en aangezien er die dag toch ook een aantal IJsduikers ter plekke zijn gezien hoop je daar dan toch een beetje op. ( Misschien wel tegen beter weten in ;-)
Maar de uitleg van met name Bram en Lennart zijn helder en zeer overtuigend. Zeer bedankt daarvoor.

groeten, JaJ

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.