Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
klein vogeltje op boomstam.......
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker klein vogeltje op boomstam.......
anouschka
16 januari 2008 om 18:01

Lid
vandaag heb ik 2 kleine vogeltjes gespot die omhoog en omlaag over een boomstam liepen.helaas had ik geen foto toestel bij me ...ga proberen ze van de week opnieuw te spotten en op de foto te zetten .ze waren bruin (of grijs) iets kleiner dan een mus en hadden een wit borstje..wat zou dat geweest kunnen zijn ??weet iemand misschien in welke hoek ik kan zoeken? ben erg benieuwd...alvast bedankt voor het meedenken.groetjes anouschka

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Peter van Wetter
16 januari 2008 om 18:10

Lid
Afgaande op de beschrijving zijn het Boomkruipers geweest. Kijk maar eens in het soortenoverzicht of het klopt.

mezelf
16 januari 2008 om 18:11

Lid
Het naar omhoog en omlaag klimmen lijkt mij te wijzen op een boomklever... hoewel je beschrijving van de kleuren mij veel meer aan een boomkruiper doet denken. Kijk eens in de lijst, misschien herken je ze dan?

pia zz
16 januari 2008 om 19:23

Lid
denk ook aan boomkruiper, deze rennen van boven naar beneden langs de boomstam en is idd bruin, de boomklever heeft veel meer blauw.

mezelf
16 januari 2008 om 20:39

Lid
De boomkruiper gaat toch van onder naar boven voor zover ik al heb gezien (en gelezen), cirkeltjes rond de boom trekkend. De boomklever kan wel van boven naar onder, ondersteboven nog wel...

jeanette
16 januari 2008 om 22:50

Lid

anouschka
17 januari 2008 om 10:29

Lid
dank jullie voor de reakties...ik heb ze niet heel goed kunnen zien ,maar er was weinig kleur...alleen bruin ..leek egaal donker bruin...geen tekening..met alleen.dat witte borstje ..en ze waren erg klein ...beetje muisgrootte ...boomklever was het zeker niet ...boomkruiper...misschien..ik ga eens kijken of ik ze weer zie en dan een foto proberen te maken.

Michelle
17 januari 2008 om 11:28

Lid
Ook aan de kleur al kun je zien dat het een boomkruiper was,bruin dus.

Noctivagamaerea
17 januari 2008 om 13:01

Lid
O ja, die komen hier ook voor, ik heb ze vorig jaar hier een nestje zien bouwen in een spleet in de muur. Echt heel lief, want beide ouders vlogen druk piepend constant heen en weer met stukjes gedroogd gras enzo. Toch waren ze wel heel erg agressief tegenover indringers, ook al waren die stukken groter. Heb er urenlang vertederd naar zitten kijken :)
Naar mijn mening waren dat ook boomkruipers, net als in je omschrijving, want ik heb net ook nog even naar de geluiden geluisterd op de website en de foto's (vooral die kromme snavels) en geluiden kwamen er het meest mee overeen. Ik heb ze inderdaad ook heel behendig over die muur op en neer zien bewegen.

anouschka
18 januari 2008 om 16:01

Lid
ben er nog niet helemaal uit hoor...ok de boomklever is het niet ..en inmiddels heb ik ook de boomkruiper gespot,maar ik twijfel of dat de vogeltjes waren die ik heb gezien..helaas nog niet weer gezien ,zodat ik foto kan maken.ze waren echt egaal bruin en kleiner dan de boomkruiper.kleur is te vergelijken met een donker vrouwtjes merel.zijn er nog meer soorten vogeltjes die tegen een boom kruipen? ik blijf kijken en hopen dat het me lukt ze eens op de foto te zetten ..ik begrijp dat dit ook heel moeilijk zoeken is zo .

jeanette
18 januari 2008 om 16:18

Lid
Beste Anouschka,
Als het vogeltje zoals je eerder schreef, een witte borst heeft, dan kan het eigenlijk niets anders zijn dan een boomkruiper. Let volgende keer eens goed op de snavel, die is relatief vrij groot en krom. Een ander vogeltje dat aan de eerder gegeven omschrijving en gedrag zou kunnen voldoen, kan ik niet verzinnen, en ik denk eerlijk gezegd, de anderen ook niet.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.