Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
strandloper/steenloper
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker strandloper/steenloper
Michelle
18 januari 2008 om 14:26

Lid
IK wilde hier nog aan toevoegen:(je kunt bij dit onderwerp geen antwoord meer geven,snap niet hoe dat zit...want het was 14 januari,nog geen week dus.)
bob,je had het erover dat hij met z'n snavel de schelpjes omvergooide.In het Engels heet deze" turnstone",omdat hij steentjes onderste boven gooit.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
bob
18 januari 2008 om 20:55

Lid
Leuk dat je reageert Michelle.

Ik zie dat ik nog wel - op dit moment - kan reageren op het bericht "Welke strandlopertjes".
Het enige dat anders is is dat sinds een aantal dagen ik de berichten heel breed zie. Moet dus van links naar rechts scrollen om het hele bericht te kunnen zien.

Ja, turnstone. Ik zie nu dat die naam ook voorkomt in de link van Peter van Wetter.
En het is inderdaad een leuk gezicht de steenloper ongestoord van zo'n drietal meters - geen stones - maar schelpjes te zien omdraaien. In sommige van die schelpjes vind ie dan wat lekkers ...
Dat onderzoeken en omdraaien doet ie dus kennelijk ook met steentjes om iets lekkers te vinden ...

Michelle
19 januari 2008 om 08:42

Lid
bob bedankt!
zie antwoord andere vraag.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.