Start
 » 
Overig
 » 
Vlaamse Gaai
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Vlaamse Gaai
Hendrika
3 januari 2015 om 13:10

Lid
Een Vlaamse Gaai op de foto gekregen in de tuin:

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
els
3 januari 2015 om 17:19

Lid
Knap, ze zijn erg schuw.

Hendrika
3 januari 2015 om 17:27

Lid
Ja, die eksters in de tuin ook al. Ze komen omdat ik oude stukjes koek op de voederplank gelegd heb.
Maar deze Gaai zat wel een klein poosje rond te kijken.

karel
3 januari 2015 om 20:45

Lid
Hendrika schreef:

Ja, die eksters in de tuin ook al. Ze komen omdat ik oude stukjes koek op de voederplank gelegd heb.

leuk als je ekster en gaai in je tuin hebt ( pinda is zowel de gaai alswel de ekster gek op , wel ongezouten natuurlijk ) .
mvg karel

Hendrika
5 januari 2015 om 17:11

Lid
karel schreef:

Hendrika schreef:

leuk als je ekster en gaai in je tuin hebt ( pinda is zowel de gaai alswel de ekster gek op , wel ongezouten natuurlijk ) .
mvg karel

Ja, ongezouten pinda's heb ik ook al opgehangen.

Wat moet je allemaal ophangen om bepaalde vogeltjes in je tuin te krijgen? Bijvoorbeeld voor een winterkoninkje (die heb ik namelijk nog niet gezien). Of voor een ander vogeltje (ongewoon in tuinen). Ik woon bij/naast het bos, misschien helpt dat. En wat lust een Kuifmees heel graag?
Aangepast: 5 januari 2015 om 17:12
Bas_vogels
6 januari 2015 om 19:59

Lid
Een kuifmees in de tuin krijgen is erg lastig, ze verlaten naaldbossen bijna nooit. Winterkoninkjes zitten in veel tuinen, maar vaak zie je ze over het hoofd. Omdat ze vooral insecten eten, lok je ze moeilijk met voedsel. Als je veel struiken e.d. in de tuin hebt, komen ze waarschijnlijk wel eens langs.

Hendrika
8 januari 2015 om 10:14

Lid
Oke, bedankt! 'k moet dus vooral in een naaldbos gaan kijken! En volgens mij heb ik pas ook een winterkoninkje gezien... Want het was een klein bruin vogeltje dat snel langs vloog... Is dat een misschien een winterkoninkje?

karel
8 januari 2015 om 18:50

Lid
Hendrika schreef:

Oke, bedankt! 'k moet dus vooral in een naaldbos gaan kijken! En volgens mij heb ik pas ook een winterkoninkje gezien... Want het was een klein bruin vogeltje dat snel langs vloog... Is dat een misschien een winterkoninkje?

hoogstwaarschijnlijk wel ja.
typisch gedrag voor ze om snel ergens over of langs te vliegen .
je hoort ze ook vaak als ze bij je in de buurt zijn.
mvg karel.

Hendrika
13 januari 2015 om 16:52

Lid
karel schreef:

Hendrika schreef:

hoogstwaarschijnlijk wel ja.
typisch gedrag voor ze om snel ergens over of langs te vliegen .
je hoort ze ook vaak als ze bij je in de buurt zijn.
mvg karel.

Bedankt, dan houden we het voortaan maar op het winterkoninkje.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.