Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Wespendief of Buizerd
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Wespendief of Buizerd
Hans van D
27 september 2015 om 13:13

Lid
Heeft iemand een argument om hier een zekere Buizerd van te maken? Het lijkt me onmogelijk maar er zijn mensen die beweren dat dit een Buizerd is. Voor mij is dit overduidelijk een Wespendief, alleen al op basis van de kopvorm.

Gewoon zeker, omdat ik de vogel minutenlang heb zien vliegen. Wie wel eens een Wespendief boven een bos heeft gezien weet wat ik bedoel: soepele trage slag en glijvlucht met handvleugel wat naar beneden.

Totaal anders dan die plankvleugels die vanuit de schouder worden bewogen zoals bij een Buizerd. Ok, wat overdreven maar dat is om het verschil duidelijk te maken.

Maar misschien heeft die vluchtwaarneming mijn mening over de foto veranderd :-).

Aangepast: 29 september 2015 om 00:31
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Eddy Dean
29 september 2015 om 11:18

Lid
In geen geval een buizerd. Typische kenmerken van een buizerd zijn een gedrongen kop en een korte staart, terwijl de vogel op de foto juist een 'lange' kop en een lange staart heeft.

Hans van D
29 september 2015 om 22:22

Lid
Ja die kop alleen al lijkt me genoeg. Het argument zou ook zijn dat de tekening van een Buizerd is. Jonge Buizerds en Wespendieven zitten in kleed wel heel dicht bij elkaar maar zulke zwaar geschaduwde armpennen zie je niet bij een Buizerd.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.