Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Zilvermeeuwen? boven de Burgemeester Kievit Boulevard van Borkum
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Zilvermeeuwen? boven de Burgemeester Kievit Boulevard van Borkum
Fritsensonja
3 juli 2016 om 22:32

Lid
Meeuwen blijven toch lastig te determineren, maar ik bespeur enige vooruitgang om de roze poten te gaan onderscheiden.
Zit ik goed?
gr
Frits

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
pauwelina 4
4 juli 2016 om 08:25

Lid
Wat een leuke foto,s Frits. En mooi die meeuw in de lucht! grt.

Fritsensonja
4 juli 2016 om 12:27

Lid
Dank je Pauwelina. Ik kijk af en toe bij je af. Maar deze keer komt de eer aan mijn Sonja toe. Zij is de fotografe en dat al bijna haar hele leven. Maakt eigenlijk altijd mooie foto's. Voor het vogelen is ze echter niet gevallen. Ik maakte de foto van de meeuw in de buitenvensterbank. De dag ervoor had ik wat brood uit het raam gegooid en was dat die dag van plan nog eens te herhalen. Het hotelkiepraam stond open en een stuk of wat stokbroodsneetjes had ik achter het gordijn gelegd. Dat moet hij?/zij? geroken hebben en vanaf deze plek had de meeuw het volle uitzicht op die lekkernijtjes.
Speurend op internet kwam ik van een beroepsfotograaf cq meeuwelaar een blog tegen die alle twijfelachtige determinaties weg kan nemen. http://benvandenbroek.blogspot.nl/2013/01/meeuwen-herkennen.html
maar het blijft lastig, hoewel Sonja nog éën meeuw shootte die wel heel erg zijn roze poten wilde laten zien. Zilvermeeuw.
gr
frits

pauwelina 4
4 juli 2016 om 22:29

Lid
Hallo Frits, ik heb gekeken bij de site van meeuwen. Wat veel soorten. Om dat allemaal te onthouden is wel erg moeilijk.
Maar wat een prachtige foto's. grt.

Fritsensonja
5 juli 2016 om 08:11

Lid
goedemorgen Pauwlina goed dat je me nog even er op wees hoe uitzonderlijk goed en veelzijdig deze Schiedamse natuurkenner fotografeert. Ik was me alweer aan het verdiepen in het hoe en waarom vogels ruien en meeuwen al helemaal. Doet dat zout de meeuw niet goed zodat er meer aan het onderhoud van de veren gedaan moet worden? Weer volslagen nieuwe vraag die bij me opkwam in mijn korte tijd dat vogels me fascineren.
Bij Ben kwam ik ook nog deze foto tegen (en zijn vraag waarom deze zilvermeeuw roze is) ik zal die foto linken, omdat het me niet kies lijkt zijn foto's ongevraagd op vogelvisie te zetten.
(Ondanks de grote meester BENVANDENBROEK moeten wij gewoon onze eigen fotootjes blijven schieten Pauwlina. Toch?)
gr
Frits
http://benvandenbroek.blogspot.nl/2016/06/pink-kleurige-zilvermeeuw.html

pauwelina 4
5 juli 2016 om 13:01

Lid
Ja Frits. Als ik zulke mooie foto's zie dan denk ik, ik stop ermee. (haha bij wijze van spreken). Maar dat is maar even want het is veel te leuk en mooi om buiten te zijn en toch wat op te nemen. grt.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.