Start
 » 
Overig
 » 
Goed begin nieuwe jaar
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Goed begin nieuwe jaar
Bertje
20 februari 2017 om 11:58

Lid
Na lange afwezigheid hier weer terug.Het nieuwe jaar begon goed via de app van Vwg Nijmegen kregen we op 2 jan bericht dat er in ons werkgebied een Oehoe bij iemand in de tuin zat.Leden mochten van de bewoner die dag komen kijken.
Dus snel op de fiets en die richting op gegaan de vogel zat op ongeveer 10 m hoogte en liet zich mooi bekijken.Hij had geen leertje of ring om zijn poten en na contact met Oehoe werkgroep blijkt dat het een wild mannetje is.
Hier een paar foto's

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
els
20 februari 2017 om 12:38

Lid
Wat gaaf

Wil
20 februari 2017 om 15:58

Lid
Mooie foto's.

Groeten, Wil

De foto's zijn wat kleiner uitgevallen zie ik nu, maar ze staan elk geval wel rechtop :)
Aangepast: 20 februari 2017 om 16:15
pauwelina 4
20 februari 2017 om 18:48

Lid
Mooi hoor .En welkom terug.

Rockbass
21 februari 2017 om 06:12

Lid
Prachtig!

Bertje
23 februari 2017 om 11:05

Lid
Bedankt voor jullie reacties.

karel
25 februari 2017 om 09:51

Lid
Mooie foto's Bertje
Wat me alleen wel even van het hart moet is het volgende , ( geen persoonlijke kritiek op jou Bertje )
Ik zie hier weer verschijnen dat er voor een select gezelschap uitzonderingen worden gemaakt om een voor ons land zeldzame gast te komen bekijken cq fotograferen
Als ik ga kijken op wn.nl zie je regelmatig dat zeldzame soorten onder embargo staan of vervaagd om zogenaamd de soort te beschermen of niet te verstoren
De gewone fotograaf kan vaak een vogel niet op de plaat zetten omdat simpelweg de mogelijkheid word afgesneden daartoe door sites zoals bvb wn.nl
Wat me dan wel verbaast vaak is dat op andere sites deze vogels wel ten tonele gevoerd worden door fotografen die connecties hebben in de ringerswereld en zelfs boswachters/natuurbeheerders waardoor ze zelfs in rustgebieden mogen fotograferen en deze vogels op zeer korte afstand op de plaat gezet zijn
Wordt dan de vogel niet verstoord ? , Lijkt me een beetje inconsequent of niet

Bertje
25 februari 2017 om 10:08

Lid
Hallo Karel
Ik begrijp je reactie.Maar de Oehoe heeft waarschijnlijk gebroed in ons werkgebied en omdat de plek gewoon openbaar is wordt het stil gehouden.
Om verstoring van de vogel en mislukking van het nest te voorkomen.Je zag in Winterwijk bij de Oehoe wat afgesloten gebied is dat er ook mensen het gebied in gingen.
Van deze waarneming is er volgens mij op andere sociale media ook niks te zien geweest.En wat ook belangrijk was de bewoners hadden die dag vrij en wilden voor die dag vogelaars toe laten in hun tuin.
En niet het risico lopen dat de volgende dag als ze terug kwamen van hun werk de hele tuin vernield was.
Je ziet helaas veel te vaak vogelaars vogels verstoren om een foto te maken.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.