Start
 » 
Vogelsoorten van buiten Nederland
 » 
Vogels in Noord Portugal
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Vogels in Noord Portugal
PeBlo
17 oktober 2017 om 14:55

Lid
Net terug van Montesinho. Behoorlijk wat vogeltjes gezien. Van deze drie weet ik niet welke naam erbij hoort.
Van ene vermoed ik dat het de Grote Barmsijs zou kunnen zijn. Graag een reactie. Bij voorbaat dank

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Firecrest
17 oktober 2017 om 15:16

Lid
De eerste is een grijze gors, de derde lijkt wel wat weg te hebben van een roodborsttapuit zonder witte kraag, weet niet of dit een afwijkend individu is of toch een aparte (onder)soort.

De tweede lijkt op een huismus (of evt. Spaanse mus), maar ben daar niet zeker van omdat je alleen de borstzijde kunt zien en de kop lijkt niet helemaal te kloppen.
Aangepast: 17 oktober 2017 om 15:32
PeBlo
17 oktober 2017 om 18:26

Lid
Bedankt voor de reactie. De roodborsttapuit was ik ook aan het denken. Karakteristieke houding en iedere keer weer terug naar dezelfde plek. Bij de eerste foto dacht ik aan die Grote Barmsijs. Mussen waren daar genoeg aanwezig. Die waren toch iets meer gekleurd dan het vogeltje op mast.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.