Start
 » 
Overig
 » 
Even voorstellen en zoek een leuke spot plek
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Even voorstellen en zoek een leuke spot plek
Stef71
3 juni 2018 om 15:17

Lid
Mijn naam is Stefanie, ik woon in Neerpelt, België en mijn grote hobby is fotografie. Na enige tijd met macro fotografie bezig te zijn geweest heb ik me nu gestort op vogels fotograferen. Zoekend naar een website waar ik meer info over soorten en geschikte locaties om te spotten kan vinden kwam ik hier terecht. De meeste soorten krijg ik wel gevonden in mijn elseviers vogelgids, maar af en toe kom je zo'n twijfelgevalletje tegen waar je even een foto ipv zo'n getekend plaatje van nodig hebt om het zeker te weten. Ik zag bij tips voor de website een opmerking over even voorstellen staan maar blijkbaar is het er nog niet van gekomen om er iets voor te maken dus stel ik me maar even hier voor (misschien kan een topic 'voorstellen' vastgezet worden als bovenste topic op het forum ??? zie je wel eens bij andere fora)
Vogel spot locaties heb ik nog niet gevonden op deze site dus als iemand leuke tips heeft zijn die enorm welkom, mag in heel de Benelux zijn, zoek gewoon een interessante spot plek voor en dagtripje of misschien zelfs een weekendje weg. Mijn persoonlijke fotografie/vogelspot plekjes zijn Hageven in Neerpelt (mooie wandelroute langs vennetjes en de Dommel) en Lommel Sahara (zandverstuivingsgebied met een meer) en beiden kan ik aanraden! Op mijn persoonlijke blog heb ik wat foto's van beide locaties staan, verspreid over verschillende blogs en jaren dus best even het filter gebruiken als je nieuwsgierig geworden bent. Ik heb gemerkt dat je profielfoto's niet kunt vergroten en de mijne wil ik jullie niet onthouden op groter formaat: de gracieuze witte knobbelzwaan, in een niet al te flatteuze houding

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
els
3 juni 2018 om 23:11

Lid
Welkom Stef, voor Aalscholvers kan je terecht in de vogelkijkhut aan de gemeenteplas. Verder zijn er langs de Dommel veel IJsvogels en in de plas net voorbij de Wulp diverse eenden, kroon, kuif, krak. Ik moet zelf ook nog veel ontdekken hier hoor..:)

Stef71
4 juni 2018 om 07:30

Lid
Dank je Els, langs de Dommel en bij de gemeentevijver heb ik al vanalles gespot, alleen de ijsvogel nog niet, voor de aalscholvers is Lommel Sahara een leukere spot plek, als je mazzel hebt zitten ze te poseren op de boot (nou ja boot, roestig wrak)

els
5 juni 2018 om 22:54

Lid
Ja op dat wrak, in die vijver zitten ook verschillende soorten ganzen en toen er langs de Dommel nog weilanden waren, heb ik er ook patrijzen gezien. Misschien zijn die er nog wel, maar door het vele en hoge riet, zie je nu niet veel meer. Een heel mooi gebied is er ook bij Lozen.

NickVogelspotten
6 juni 2018 om 10:16

Gast
Hoi Stef71,

Je kan je in de onderstaande link inschrijven voor de beste spots. Vanaf begin juli komt er elke week een nieuwsbrief met nieuwe of goede plekken in ybelgie en Nederland.

Groet,

Nick

http://unbouncepages.com/next-2664/

Stef71
6 juni 2018 om 16:04

Lid
Dank je Nick!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.