Start
 » 
Vogelsoorten van buiten Nederland
 » 
vogels Noorwegen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker vogels Noorwegen
BigAraWalkedToMe
29 maart 2024 om 19:59

Lid
Wij zijn sinds kort begonnen met vogelspotten. Vaak twijfelen we tussen enkele soorten, ook bij deze.
We denken dat dit een fitis is, maar de tjiftjaf is wat ons betreft ook een kanshebber. De Spotvogel is ook niet helemaal uitgesloten.
Een hele 'vrolijke', druk fluitende vogel die in een sinusbeweging vloog en telkens in boomtoppen ging zitten. Gefotografeerd nabij Tongane Kystfort

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Wil
29 maart 2024 om 21:20

Lid
Een Tjiftjaf volgens mij.
Spotvogel is het zeker niet, dat is een zomergast.
Fitis is onderweg vanuit overwinteringsgebied en wordt zelden gezien in maart, in april wordt de trefkans een stuk groter.
Hoewel niet heel goed te zien lijkt me de handpenprojectie kort, bij de Fitis is die langer.

BigAraWalkedToMe
1 april 2024 om 17:04

Lid
Datum is belangrijk begrijp ik. Dit is juni 2023, in Noorwegen aan de kust
Aangepast: 1 april 2024 om 17:24
Wil
2 april 2024 om 22:31

Lid
BigAraWalkedToMe schreef:

Datum is belangrijk begrijp ik. Dit is juni 2023, in Noorwegen aan de kust

Datum is idd belangrijk.
Rond die tijd zijn ze alledrie aanwezig.
Toch blijf ik bij Tjiftjaf vanwege korte handpenprojectie en ook de wittige kleur van de borst (gelig bij Fitis en Spotvogel).
En voor mij ook de JIZZ (verbastering van de afkorting: General Impression of Size and Shape. Ervaren vogelaars kunnen op basis van houding en gedrag (onbewust) vogels snel determineren. Over de betrouwbaarheid van JIZZ vinden de nodige discussies plaats :)}

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.