Start
 » 
Overig
 » 
velduilen wadden
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker velduilen wadden
Aernout
16 januari 2011 om 17:23

Lid
Hallo,
Om mijn vriendin iets leuks te bezorgen heb ik bedacht dat we dit voorjaar maar eens richting de wadden gaan. Lekker wandelen, uitwaaien, en, hopelijk, op zoek gaan naar velduilen. Heeft iemand nog tips wat betreft welk eiland qua vogels het meest de moeite is begin maart of begin mei?
BVD

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Snic
17 januari 2011 om 18:41

Lid
Texel is bij mij favoriet. Je kunt er gemakkelijk komen en er zijn gigantisch veel vogels. Met name de oostkust en de mokbaai zijn heel leuk. Daar heb je inlagen, binnendijks watertjes, waar veel vogels zitten. Komende week ben ik er voor de derde week in een jaar tijd en hoop dan de kraanvogel te zien die er vanaf 13 december zit. Een bezoekje aan het vogelinformatiecentrum is de moeite waard (http://www.vogelinformatiecentrum.nl/). Dan kan je je vriendin (of jezelf) nog meer verrassen.

Aernout
17 januari 2011 om 22:28

Lid
@ Snic
Bedankt voro je reactie. Wij zijn herfst 2009 op Texel geweest, alwaar ik mijn eerste ijsvogel heb mogen bekijken. Prachtig. De velduil is daar echter niet zo veelvoorkomend, geloof ik. Ik zou wel echt willen dat ik in Noord-Holland woonde, soms. Zee, Texel en Oostvaardersplassen vlakbij....

Snic
17 januari 2011 om 22:54

Lid
Hij komt er niet heel veel voor, maar hij komt er wel voor. In een gebied in het noord-westen. Maar dat zou je aan het vogelinformatiecentrum kunnen vragen. Die weten wel hoeveel er ongeveer zijn en wat je kansen zijn als je er gericht voor gaat.

Aernout
28 januari 2011 om 00:21

Lid
Ik schop hem zelf, geheel zonder valse bescheidenheid, nog eens naar boven, in de hoop dat er meer reacties op komen (uiteraard heb ik het dan over reacties met tips). Zo niet, dan kiezen we waarschijnlijk alfabetisch. Dus, mochten er nog mensen tips hebben wbt velduilen op de wadden, be my guest.

rijksen20
28 januari 2011 om 08:03

Lid

Aernout
22 februari 2011 om 14:30

Lid
Het gaat mij vooral om het voorjaar. Begin maart en/of begin mei. Dat ze nu moeilijk te vinden zijn, sowieso moeilijk te vinden zijn, dat weet ik. Als jij, Bram, nog inside information hebt, hoor ik dat uiteraard zeer graag. Van een ander idem.

Aernout
22 februari 2011 om 14:31

Lid
Het gaat mij vooral om het voorjaar. Begin maart en/of begin mei. Dat ze nu moeilijk te vinden zijn, sowieso moeilijk te vinden zijn, dat weet ik. Als jij, Bram, nog inside information hebt, hoor ik dat uiteraard zeer graag. Van een ander idem.

Snic
23 februari 2011 om 12:38

Lid
Misschien kan je ook nog Waarneming checken op vorig voorjaar of zijn ze niet elk jaar in hetzelfde gebied?.

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.