Start
 » 
Overig
 » 
vogelreizen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker vogelreizen
Aernout
11 april 2011 om 21:19

Lid
Iemand ervaring met vogelreizen? Wat zijn de tips/afraders?
BVD

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2
Jakke
11 april 2011 om 22:26

Lid
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf waar/hoever je naartoe wil, en uiteraard ook wat je wil zien. Is het een 'sedentaire' vakantie, of trek je liever rond? In Europa denk ik meteen aan La Brenne (http://www.parc-naturel-brenne.fr/english/contenu_accueilGB.htm#ancre) of Extremadura. Als je liever wat spectaculaire trek ziet: Falsterbo, Batumi of Eilat (al zullen die laatste bestemmingen wel wat meer logistieke-/financiele problemen met zich meebrengen). Hortobagy in Hongarije moet naar verluidt ook de moeite zijn...keuze genoeg. Afraders...tsja, het kan natuurlijk altijd en overal wat tegenzitten.

lucasvanermen
11 april 2011 om 23:56

Lid

Aernout
12 april 2011 om 13:29

Lid
Alvast dank voor de reacties. Ik zie nu dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben. Ik bedoelde een organisatie die vogelreizen organiseert. Bij mij gaat het echt om Europa (de ANWB-vogels, zogezegd). Dus de vraag was, meer bepaald, welke organisaties zijn goed/welke niet. Met jullie antwoorden kan ik echter ook veel. De Extremadura stond inderdaad al in de planning. Helaas zit ik vast aan schoolvakanties, en dat compliceert de boel behoorlijk.

Rob Brokling
14 april 2011 om 08:40

Lid
Hallo Aernout,

Ik ga eind van deze maand mee met een vogelreis van SNP reizen naar Lesbos Griekenland , deze organisatie heeft ongeveer
27 vogelexcursiereizen (Nederland en Europa), je hoort wel van mij hoe het was.
je kan inloggen op www.snp.nl > themareizen > vogelreizen.

groet,
Rob

Aernout
14 april 2011 om 16:46

Lid
Rob Brokling schreef:

Hallo Aernout,

Ik ga eind van deze maand mee met een vogelreis van SNP reizen naar Lesbos Griekenland , deze organisatie heeft ongeveer
27 vogelexcursiereizen (Nederland en Europa), je hoort wel van mij hoe het was.
je kan inloggen op www.snp.nl > themareizen > vogelreizen.

groet,
Rob

Super. Alvast Dank. En, natuurlijk, vooral veel plezier gewenst!

Rob Brokling
13 mei 2011 om 10:33

Lid
Hallo Aernout,

Verleden week naar Lesbos geweest met SNP Vogelreizen, in totaal 16 personen + 2 begeleiders.
We hebben 123 soorten gezien , waaronder : bijeneter, klein waterhoen, bijna alle reigers: blauwe- , purper- , koe-, ral- , roerdomp, kwak, woudaap, roofvogels zoals: arendbuizerd, slangenarend , roodpootvalk, kleine torenvalk,eleonora's valk.
Verder een groot aantal strandlopers: krombek- , kleine- ,bonte- temmincks- en nog veel meer.
De begeiding was prima , niets was te veel , vaak om 6 uur al naar een meertje gegaan om klein waterhoen te zien,
gingen dan ontbijten en om 08.15 uur weer op pad en waren meestal laat terug , een keer pas einop 19.15 uur.
In het hotel zaten alleen maar vogelaars de meesten uit Engeland. De reis was duur maar zeer de moeite waard.
Alleen hadden we wat slechter weer dan in Nederland (veel bewolking en af en toe regen) dus het fotograferen is er wat
bij in geschoten.

Kortom deze reis is zeker een aanrader, volgend jaar eind april / begin mei zijn er weer 2 reizen naar Lesbos.

groeten,
Rob

VanSanten
13 mei 2011 om 18:16

Gast
Hoi Rob, in welk hotel op Lesbos hebben jullie gezeten? Ik ben van plan dit najaar of volgend voorjaar alleen naar Lesbos te gaan (ik wil geen rekening met anderen hoeven houden). Is Lesbos toegankelijk voor iemand zonder rijbewijs?

els
13 mei 2011 om 22:03

Lid
Rob je hebt genoten zo te horen.

van Santen ik ben wel eens (alleen) op Lesbos, Milivos geweest en kon (als je de tijd neemt..:)) prima met de bus het eiland verkennen. Maar mocht je later in de avond een bus missen, dan is taxi vervoer best te betalen. Een scooter huren kan altijd ook, dat is eigenlijk (vond ik) het beste vervoersmiddel om het eiland te verkennen. Je komt dan op plekken waar echt geen tourist te zien is.

Rob Brokling
14 mei 2011 om 06:57

Lid
Ik heb in hotel Pasiphae te Skala Kallaonis gezeten, op deze weg zijn ong. 3 hotels en wat appartementen gelegen.
Het hotel ligt op ongeveer 7 min lopen van het dorp.
Voor de deur ligt al een moeras gebiedje waar je direct al veel Ralreigers aantreft.
Deze plaats ligt ook niet ver van de Zoutpannen , waar je heel veel trekvogels zult vinden.
Het handigste is natuurlijk een auto huren , maar als je geen rijbewijs hebt kan je ook een scooter huren en
het hele eiland afgaan.
In ons hotel waren veel engelsen waaronder ene Steve Dudley (de Nico de Haan van Engeland) hij heeft 3 boeken geschreven over vogels en in het hotel is een boek te koop over vogels op Lesbos , zeer goed aangegeven wat, waar en hoe je de vogels kan vinden, het is dan wel handig dat je de ANWB vogelgids bij je hebt , daarin staan ook de engelse benamingen.

Rob

Frank van der Meer
14 mei 2011 om 12:06

Lid
Leuk Rob, erg herkenbaar verhaal, ben in 2008 met Eco Tourist Services op Lesbos geweest en wij zaten in precies hetzelfde hotel (bomvol Engelsen idd). Dat meertje met Klein Waterhoen was zeker Inland / Metochi Lake? Toendertijd zat er ook een Kleinst Waterhoen, maar die was daar toch wel schaars. Koereiger en Roerdomp hebben wij gemist. Nog veel Nederlanders tegenkomen? En zijn de gidsen nog steeds Ruud en Herman?
Aangepast: 14 mei 2011 om 12:12
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Pagina  
1
2