Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
roofvogel?
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker roofvogel?
marinus
22 oktober 2011 om 13:36

Lid
ik zag gisteren tijdens het vissen (in het veluwemeer)
een heleboel meerkoeten in het water
ineens vlogen al die meerkoeten naar de kant
en kwam er een roofvogel op af vliegen
wat voor roofvogel kan dit zijn
- bruin
- groter dan een buizerd
- witte strepen op de vleugeltoppen

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
rijksen20
22 oktober 2011 om 13:45

Lid
Zeker niet groter dan Buizerd, wel een stuk ongewoner: het is een jager. Waarschijnlijk een Kleine, maar determinatie obv dergelijke foto's is nogal lastig.

lennartv
22 oktober 2011 om 18:13

Lid
Tussen welke jagers zou jij dan nog twijfelen Bram? Voor een grote jager vind ik het postuur en de hele houding gewoon niet kloppen. Volgens mij kan een kleinste jager sowieso nooit een dergelijk bruin kleed hebben. Volgens mij wijst alles in de richting van kleine jager. Ik durf me er niet op vast te pinnen hoor want ik weet ook dat die jagers erg moeilijk kunnen zijn maar ik zou bij deze niet echt weten wat het anders zou moeten zijn dan een kleinste.

marinus
22 oktober 2011 om 20:29

Lid
maar als je bedenkt dat de 'vogel' de meerkoeten aanviel zou je denk ik wel denken aan de grote jager

lennartv
22 oktober 2011 om 20:31

Lid
Nou dat hoeft niet perse hoor. Kleine jagers zijn nog steeds grote jongens. Jagers hebben meestal nogal wat zelfvertrouwen dus vallen ook vaak grote prooien aan.

karel
22 oktober 2011 om 23:06

Lid
als je wilt zien waar een kleine jager ( juveniel zelfs) toe in staat is ga dan eens kijken op de zuidpier van ijmuiden marinus.
ze stelen onder zeer zware bedreiging vissen en ander voedsel van meeuwen die groter zijn dan zijzelf.
en een kleine jager is toch een behoorlijke vogel en zeer agressief.

mvg karel.

p.s. het is inderdaad op basis van jouw foto een oordeel te vellen over welke jager het is ,maar een kleine lijkt me zeer voor de hand liggend in dit geval.

marinus
24 oktober 2011 om 15:29

Lid
dus een kleine jager

rijksen20
24 oktober 2011 om 16:20

Lid
dat wordt -terecht- door niemand gezegd..

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.