Start
 » 
Vogelherkenning
 » 
Meeuwen, tsja...
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker Meeuwen, tsja...
roeldegreeff
1 april 2015 om 10:41

Lid
Hallo allemaal,

Afgelopen weken ben ik voor mijn werk veel op de maasvlakte geweest, meeuwen, meeuwen en nog eens meeuwen.
De volwassen beesten gaan me goed af, alhoewel ik nog steeds geen geelpoot of pontische heb gezien, dus daar heb ik nog geen ervaring mee.
Maar nu stuitte ik op deze twee, ik heb geprobeerd om met de herkennings-PDF van Bram Rijksen en waarneming.nl tot een determinatie te komen.
Zelf kom ik uit op 3e of heel misschien 4e kalenderjaar kleine mantelmeeuwen. Maar ik kan nergens foto's vinden van beesten die er zo uit zien.
Daarnaast zijn de poten zo roze dat ik het voor een kleine mantelmeeuw ook niet goed vertrouw.
Wat vinden jullie?

m.v.g.

Roel
Aangepast: 1 april 2015 om 10:42
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
Nick
1 april 2015 om 19:45

Lid
Mogelijk kleine mantelmeeuw 3e kj

Bram Rijksen
2 april 2015 om 00:56

Lid
Je wantrouwen is terecht Roel... Kijk ook naar het 'bulky' postuur, de zware snavel etc.

roeldegreeff
3 april 2015 om 09:16

Lid
Hoi Bram, begrijp ik goed dat ik dan de grootte van de beesten niet correct heb ingeschat?
En dat het daarmee dan grote mantelmeeuwen zijn? Dan klopt namelijk de kleur van mantel en poot wel bij elkaar.

m.v.g.

Roel

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.