Start
 » 
Overig
 » 
avondje fietsen
Inloggen
Aanmelden
Zoeken
Start
Gebruiker avondje fietsen
Arnold
19 mei 2014 om 14:42

Lid
Gisteren even eens niet naar de weilanden, maar naar het bos. Mooi weer, dus misschien wel een nachtzwaluw te zien.
Eerst even langs het Heerderstrand (recreatieplas) en daar zaten tot mijn verbazing ineens 2 geoorde fuutjes. Voor mij de eerste keer, dus erg blij hiermee. Vandaag zitten ze er trouwens ook nog.
Daarna verder door het bos en kruist een wild zwijn mijn weg. Ook altijd leuk, ookal is het hier vrij gewoon.
Daarna door naar de heide, waar ik wist dat ze zouden moeten zitten. Een tijd lang naar de roepende koekoeken zitten luisteren en zo opeens vliegt er een nachtzwaluw vlak boven mijn hoofd en gaat in een boom verderop zitten koeren (of hoe je dat ook noemt). Langzaam heen gelopen en prompt kwam hij weer naar me toe en vloog om me heen. Even later deed hij hetzelfde nog eens. Erg mooie ervaring van deze mysterieuze vliegers.
Foto's waren op dat tijdstip niet meer te maken, een filmpje wel.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/100196732/1e%20vlucht.MOV
https://dl.dropboxusercontent.com/u/100196732/2e%20vlucht.MOV

En als klap op de vuurpijl stonden er nog 2 edelherten op de heide toen ik weer naar huis ging.
Altijd weer een verrassing wat je tegenkomt.
Aangepast: 19 mei 2014 om 15:11
Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.
jorenbenja
19 mei 2014 om 15:55

Lid
Gaaf die nachtzwaluw Arnold! En mooie foto!

els
19 mei 2014 om 19:03

Lid
Gaaf de filmpjes, moest allee wel mijn beeldscherm op z`n zijkant zetten...:)

karel
19 mei 2014 om 21:24

Lid
prachtig natuurlijk Arnold een nachtzwaluw ( kan alleen de link niet openen ) om je heen te hebben vliegen .
is niet iedereen gegeven deze mooie soort te kunnen bewonderen , de geoorde fuen zijn ook prachtige dieretjes net als de koekoek ( waar het nu overal van barst trouwens lijkt het wel ).
het zwijn en vooral de edelherten werkt echt wel mee ook voor een prima dag , prachtig als je nog zo knt genieten in ons kleine landje he .
mvg karel.

Arnold
19 mei 2014 om 21:26

Lid
Oh, ik heb gefilmd me miijn iphone gewoon rechtop. Bij mij is hij wel rechtop. Stond je beeldscherm al op zijn kant misschien 😉

Het zijn vreemde vliegers, die nachtzwaluwen. Af en toe een slag en dn zweeft hij weer een heel stuk. Ze zijn ook groter dan ik dacht.

els
19 mei 2014 om 22:26

Lid
Neehehe, alles staat hier recht, maar ik kreeg echt nekkramp, dus scherm maar even op z`n kant gezet. Want het is de moeite waard om je filmpjes te zien, echt nog nooit zo gezien de nacht zwaluw.

Kimiekim
20 mei 2014 om 00:51

Lid
Wauw echt gaaf zeg!!! Wij hoopte hem vandaag ook stieken tegen te komen op de Sallandse Heuvelrug ;)
Ik had gehoord dat ze daar nog al eens zaten :)
Niet tegen gekomen, helaas, maar wat een mooi park zeg geen spijt van het bezoekje :)

jeffrey
20 mei 2014 om 07:55

Lid
Prachtige waarneming Arnold Je hebt hem ook nog goed op film staan!

Dit onderwerp is gesloten. Het is niet meer mogelijk een antwoord toe te voegen.